امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۳/۹ تعداد بازدید: ۵۵۲
print

دانلود pdf مقاله

چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟

 در دنیای کنونی که انواع تهدیدهای سایبری و دروغ و فریب کاری چیزی معمول و پیش پا افتاده است، بنابراین هیچ جای تعجبی نیست که بچه ها را افراد پست و حقیر و حتی دوستان ظاهری و غیرواقعی محصور کرده باشند. دوستان غیرواقعی و ظاهری، افراد متظاهر و دروغی هستند، که صرفا در راستای نیازها و اهدافشان از دیگران استفاده می کنند. آنها همچنین تمایل به تهدید و قدری و حضور در دار و دسته دارند.

 

علاوه بر این، دوستان غیرواقعی تک بعدی هستند و فقط به خودشان فکر می کنند و اهمیت می دهند. به همین دلیل، مهم است بچه ها بیاموزند که چگونه دوستان واقعی و ظاهری را از هم تشخیص و تمایز دهند. چون همنشینی و همراهی با دوستان ظاهری و غیرواقعی اغلب منجر به قلدرشدن و بدرفتاری می شود. در اینجا لیستی از ویژگی ها ارائه شده است که می توانید به همراه فرزندتان آنها را مطالعه و مرور کنید. اگر دوستانش این ویژگی ها و مشخصه ها را دارا هستند، پس احتمالا آنها دوستان واقعی و حقیقی وی نیستند. و ممکن است زمانش فرا رسیده باشد که فرزندتان روابط و دوستی های جدیدی را پایه ریزی کند.

نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.