امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۳/۱۷ تعداد بازدید: ۵۵۷
print

اندروید 7

در روز های پایانی ماه مارس (اسفند 94) بود که شرکت گوگل با انتشار خبری، از معرفی اندروید 7 در ماه های آینده خبر داد.

 

گوگل آنقدر برای معرفی سیستم عامل جدید خود شتاب زده عمل کرد که دو ماه زود تر از برگزاری کنفرانس Google I/O 2016، اولین نسخه اندروید 7 (android 7) را برای توسعه دهندگاه عرضه کرد. این غول فناوری برای نام گذاری نسخه جدید اندروید خود یک کمپین مردمی راه انداخت که در آخر 11 تیر ماه، برای اندروید 7، نام نوقا (Android Nougat) را انتخاب کرد.

 

گوگل در نهایت، یکم شهریور 95 نسخه رسمی اندروید نوقا را برای عموم کاربران منتشر کرد.

 

 

اندروید نوقا امکانی به کاربران خود می دهد تا بتوانند تراکم صفحه نمایش را تنظیم کنند. با این ویژگی می توانید تمام صفحه نمایش را بزرگ یا کوچک کنید؛ این ویژگی برای گوشی هایی که صفحه نمایش کوچک تری دارند، کارایی بسیاری دارد.

 

 

ویژگی های اندروید 7 (Android Nougat)

 

 

کنترل اعلان ها

بعد از دریافت یک اعلان در اندروید 7، می توانید با نگه داشتن انگشت خود روی آن اعلان، به صفحه تنظیمات آن نرم افزار بروید و تغییراتی مانند بی صدا کردن را اعمال کنید.

 

 

قدرتمندتر شدن حالت Doze Power

ویژگی Doze Power که از اندروید 6 معرفی شد امکانی است که پس از خاموش شدن نمایشگر، با حذف اپلیکیشن های در حال اجرا،در مصرف باتری صرفه جویی می کند. البته انتخاب نرم افزار ها برای بسته شدن، به خواسته شما است. این ویژگی در اندروید 7 ارتقا یافته و برای کاهش اشغال حافظه گوشی توسط سیستم عامل اندروید نیز تلاش شده است.

 

پشتیبانی از یونیکد 9 و ایموجی های جدید

همانطور که در کنفرانس Google I/O 2016 اعلام شد، با عرضه اندروید 7 نوقا، اموجی های جدید وارد این نسخه اندروید می شود. پشتیبانی از یونیکد 9 (Unicode 9) و به تبع آن، ورود 70 ایموجی جدید که بیشتر در قالب اشکال و حالات مختلف انسان است.

 

 

اضافه شدن Google Assistant

گوگل در حال ارتقاء دستیار شخصی Google Now در قالب دستیار گوگل (Google Assistant) است. در اندروید نوقا، این قابلیت به صورت یک چت روم با امکان ارائه سؤال از سوی کاربر و دریافت پاسخ هایی کاملا منحصر به فرد و کامل از سوی دستیار گوگل است.

 

 

 

 

اضافه شدن دکمه (Clear All)

با استفاده از این دکمه می توانید تمامی برنامه های باز را به صورت یکجا ببندید و حافظه رم را آزاد کنید تا سرعت گوشی شما افزایش یابد.

 

 

اضافه شدن Instant Apps

نرم افزار Instant Apps محیطی مشابه یک صفحه اینترنتی در اختیار کاربر قرار می دهد تا بتواند قبل از دانلود و نصب یک اپلیکیشن اندرویدی بر روی دیوایس خود، آن را مشاهده و تست نماید.

 

 

رابط کاربری واقعیت مجازی

گوگل در بحث واقعیت مجازی بسیار جدی است و حالا با آپدیت اندروید 7 نوقا، این جدیت را با ایجاد محیطی مخصوص اپلیکیشن های واقعیت مجازی بیشتر نشان داده است.

 

 

 

چند پنجره ای (مولتی تسک)

در اندروید نوقا می توانید صفحه نمایش گوشی خود را به دو قسمت (در حالت افقی یا عمودی) تقسیم کنید و در هر قسمت نرم افزار دلخواه را اجرا کنید. برای این کار دکمه مرور اپلیکیشن ها (دکمه مربع شکل) را نگه دارید. اپلیکیشن فعلی وارد حالت چند پنجره ای می شود و سپس می توانید اپلیکیشن دیگری برای کار کردن در این قسمت انتخاب کنید.

 

دسته بندی اعلان ها

یکی از امکانات جدید اندروید 7 نوقا دسته بندی اعلان های یک اپلیکیشن مشابه است. با دابل کلیک بر روی این اعلان، می توانید آن را گسترده و جزئیات آن را مشاهده کنید.

 

 

 

پاسخگویی سریع به اعلان ها

یکی از امکانات اضافه شده به اندروید نوقا، قابلیت پاسخگویی به نوتیفیکشن ها است. شما می توانید ازین پس بدون آنکه وارد نرم افزار شوید به اعلان پاسخ دهید. به عنوان مثال اگر در یکی از شبکه های اجتماعی برای شما پیامی ارسال شود، شما بدون آنکه وارد نرم افزار شوید می توانید از طریق اعلان ها به آن پاسخ دهید.

 

 

 

جا به جایی سریع بین نرم افزار ها

در اندروید نوقا به راحتی می توانید بین دو نرم افزاری که اخیرا از آن استفاده کرده اید، جا به جا شوید. برای این کار باید دوبار سریع دکمه مربع شکل را بزنید.

 

تنظیمات سریع با گزینه های بیشتر

با کشیدن صفحه اعلان ها به پایین و مشاهده گزینه های آن، شاهد اضافه شدن چند میانبر جدید مانند چرخش اتوماتیک، ساعت، باتری و غیره هستیم.

 

قابلیت Night Mode (حالت شب)

حالت شب یکی از امکاناتی بود که در نسخه آزمایشی اندروید 6 حضور داشت اما در نسخه نهایی حذف شد. حال این امکان جدید به اندروید 7 نوقا اضافه شده است.

 

 

بهبود مدیریت فایل

نرم افزار مدیریت فایل در نسخه جدید اندروید ارتقا یافته است و با اضافه شدن منوی کناری (کشویی) به این نرم افزار، شاهد راحتی و بهبود عملکرد آن هستیم.

 

 

کالیبره کردن صفحه نمایش

در اندروید 7 می توانید رنگ صفحه نمایش را کالیبره (درجه بندی صفحه نمایش) کنید. شما قادر خواهید بود که میزان سه رنگ اصلی (RGB) در صفحه نمایش را تغییر دهید تا آن را متناسب با فعالیت مورد نظرتان تنظیم کنید.

 

 

پشتیبانی از نسخه 8 جاوا

این قابلیت برای کاربران کارایی ندارد اما برای توسعه دهندگان کاربرد بسیاری دارد. با پشتیبانی اندروید نوقا از نسخه 8 جاوا، قابلیت های منحصر به فرد این نسخه را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد تا با صرف زمان و انرژی کمتر، برنامه مورد نظر خود را بنویسند.

 

صرفه جویی در مصرف دیتا

یکی از امکانات جدید اندروید نوقا، اضافه شدن قابلیتی است که می توانید با استفاده از آن در مصرف دیتا صرفه جویی کنید. اندروید نوقا قابلیتی قرار اده تا با فعال کردن آن مصرف اینترنت پس زمینه اپلیکیشن ها مسدود شود. البته اگر می خواهید نرم افزاری در پس زمینه از اینترنت استفاده کند، مانند پیام رسان ها، می توانید این مجوز را جداگانه به آن بدهید.

 

 

 

اطلاعات اورژانسی

ورود اطلاعات اورژانسی شما شامل نام، گروه خونی، حساسیت ها، سوابق پزشکی، شماره اضطراری از امکانات جدید اندروید 7 نوقا است که در صفحه اصلی قفل گوشی می توان به آنها دسترسی داشت. این قابلیت می تواند در شرایط اضطراری بسیار کاربردی باشد.

 

کدام گوشی ها به اندروید 7 آپدیت می شوند؟

 

در زیر می توانید لیستی از گوشی هایی که اندروید 7 برای آن ها عرضه شده را مشاهده کنید.

 

اچ تی سی

HTC 10

One A9

One M9

10 Lifestyle

 

ال جی

V20

G5

V10

G4

Stylus 2

Stylus 2 Plus

G5 SE

 

سامسونگ

Galaxy Note7

Galaxy S7 edge

Galaxy S7

Galaxy S6

Galaxy S6 edge

+Galaxy S6 edge

Samsung Galaxy Note5

Galaxy A5

Galaxy A7

Galaxy Tab A 10.1

گوگل نکسوس

Google Pixel XL

Google Pixel

Google Pixel C

Nexus Player

Nexus 9

Nexus 5X

Nexus 6P

Nexus 6

سونی

Xperia XZ

Xperia X

Xperia X Compact

Xperia XA

Xperia XA Ultra

Xperia X Performance

Xperia Z5

Xperia Z5 Compact

Xperia Z5 Premium

+Xperia Z3

Xperia Z4

 

موتورولا

Nexus 6

Moto Z

Moto Z Force

Moto G4

Moto G4 Plus

Moto X Play

Moto X Style

Moto Z Play

Moto X Force

Moto G4 Play

Moto G4 Plus

Moto G (4th Gen)

 

هوآوی

Nexus 6P

P9

P9 Plus

Honor V8

Mate 8

Honor 6X

Honor 5C

Huawei GT3

 

وان پلاس

OnePlus 3

OnePlus 2

OnePlus 3T

 

چند درصد از کاربران اندروید از نسخه نوقا استفاده می کنند؟

 

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا گوگل اعلام کرده است، سهم بازار اندروید نوقا در بین نسخه های دیگر اندروید، به 4.9 درصد می رسد. اندروید نان زنجبیلی (اندروید 2) و بستنی حصیری (اندروید 4) با 0.9 درصد، بازار کمترین سهم را داشته اند. اندروید جلی بین (اندروید 4.1) که بیش از پنج سال پیش عرضه شد، ۱۰.۱ درصد سهم بازار دارد. اندروید کیت کت (اندروید 4.4) و مارشملو (اندروید 6) به ترتیب 20 و 31.2 درصد بازار را تصاحب کرده اند.

 

همانطور که قبلا گفته شد، اندروید لالی پاپ (اندروید 5) با ۳۲ درصد سهم بازار، رتبه اول را در اختیار دارد. گرچه سهم اندروید نوقا رو به افزایش است، اما رشد سهم آن کمتر از چیزی است که انتظار می رود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.