امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱/۲۵ تعداد بازدید: ۸۲۰
print

واتس‌اپ شیوه کدگذاری مبدا به مقصد

 

پس از ماجرای اپل با FBI و درخواست وزارت دادگستری آمریکا از واتس‌اپ مبنی بر ارائه‌ی اطلاعات محرمانه، این اپلیکیشن تصمیم دارد تا مکالمات صوتی و چت‌های گروهی را نیز به شیوه‌ی مبدا و مقصد، کدگذاری کند.

 

 فیسبوک در حال برنامه‌ریزی برای کدگذاری بر روی تماس‌های صوتی و چت‌های گروهی در واتس‌اپ است. این کمپانی تصمیم اخیر خود را پس از آنکه چندی پیش در برزیل، یکی از مدیران فیسبوک به دلیل عدم ارائه‌ی اطلاعات محرمانه‌ی یکی از کاربران واتس‌اپ، دستگیر شد، اتخاذ کرد.

از سال ۲۰۱۴ که واتس‌اپ تمامی پیام‌های کاربران را کدگذاری می‌کند، قادر به دسترسی به پیام‌های رد و بدل شده‌ی هیچ یک از کاربران نیست؛ از این‌‌رو در درگیری‌های برزیل، واتس‌اپ ناتوانی خود را در خصوص ارائه‌ی اطلاعات محرمانه کاربران به دادگاه اعلام کرد. 

به نقل از گاردین، واتس‌اپ در حال حاضر گسترش الگوریتم‌های رمزگذاری خود بر روی تمامی تماس‌های صوتی و حتی پیام‌های گروهی است. مطمئنا پس از اعمال راهکارهای امنیتی بیشتر بر روی اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌ها، کاربران بیشتر از هر زمان در خصوص مشکلات امنیتی آگاه می‌شوند. 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.