امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱/۲۵ تعداد بازدید: ۹۹۲
print

نسخه جدید تلگرام منتشر شد

تلگرام یکی از منظم‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی ارائه‌ی بروزرسانی است به طوری که از روز انتشار تاکنون مرتبا آپدیت می‌شود و همین موضوع نیز باعث پیشرفت چشمگیر آن شده است تا امکانات هیچ اپلیکیشنی، قابل مقایسه با تلگرام نباشد. در ادامه با معرفی جدیدترین تغییرات و ویژگی‌های نسخه‌ی 3.8 همراه زومیت باشید.

 

تغییرات ظاهری برنامه

با بروزرسانی تلگرام به نسخه‌ی ۳.۸ شاهد تغییراتی جزئی در ظاهر برنامه به خصوص در نسخه‌ی اندرویدی بودیم. Chat Bubble‌ها یا همان کادر پیام‌ها تغییر کرده و با وجود جزئی بودن این تغییر، زیبایی بسیاری به آن اضافه شده است. ظاهر این کادرها بیش از پیش به نسخه‌ی آیفون تلگرام، و حتی اپلیکیشن واتس اپ شباهت پیدا کرده است که در تصویر بالا نیز می‌توانید این تفاوت را مشاهده کنید. آیکون Quick Share که در کانال‌ها و در کنار پیام‌های موجود در کانال بود نیز تغییر کرده و حالا با آیکونی زیبا و حرفه‌ای‌تر مواجه هستیم که تناسب قابل قبولی نیز با کادر نوشته‌ها دارد. از موارد دیگری که در این تغییر ظاهری نقش داشته‌اند می‌توان به آیکون جدید فایل‌های اتچ شده، کوچکتر شدن گزینه‌های Join, Mute و Unmute در پایین کانال‌ها، تغییر رنگ و Bold شدن دکمه‌ی Play در موسیقی‌های دریافتی و ... اشاره کرد که همگی در کنار هم، تلگرام را بیش از پیش زیبا و چشم‌نواز کرده‌اند.

 

- پیش نمایش استیکرها و امکان ارسال بدون Add کردن آن ها

پیش از این هنگامی که استیکر جدیدی را از دوستان خود دریافت می‌کردید، می‌توانستید با لمس آن دیگر استیکرهای موجود در پک را مشاهده کنید و در صورت تمایل برای استفاده از آن، باید ابتدا آن را Add کرده و سپس به ارسال استیکرهای موجود در آن می‌پرداختید. اما به لطف بروزرسانی جدید تلگرام، از این پس با لمس استیکرهای جدید، پنجره‌ی پیش نمایش جدیدی را مشاهده خواهید کرد که در آن، علاوه بر آنکه قادرید با لمس گزینه‌ی Add Stickers این مجموعه را به استیکرهای خود اضافه کنید، می‌توانید بدون Add کردن مجموعه، با لمس هر استیکر آن را برای شخص حاضر در گفتگو ارسال کنید.

 

- پلیر داخلی برای ویدیوهای یوتیوب و ...

در نسخه‌ی جدید برای مشاهده‌ی ویدیوهای لینک شده از یوتیوب و دیگر سرویس‌ها نیازی به خروج از برنامه‌ی تلگرام نخواهید داشت و همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، می‌توانید در همان محیط برنامه ویدیوی مورد نظر را پخش و مشاهده کنید. این ویژگی باعث پخش سریع‌تر ویدیوها خواهد شد و بسیار جالب‌تر نیز می‌شد اگر "ویدیوهای ارسال شده به صورت فایل" نیز مانند فایل‌های Gif قابلیت پخش شدن در محیط تلگرام را داشتند.

 

- امکان ارسال کامنت همراه با پست‌های Share شده از کانال‌ها (iOS)

تا پیش از این در کنار پست‌های ارسالی در هر کانال، یک آیکون کوچک برای Quick Share کردن مطالب وجود دارد که با لمس آن، می‌توانستید یک یا چند نفر از دوستان خود را انتخاب کرده و پست مورد نظر را به طور سریع برای آن‌ها فوروارد کنید. از این پس کاربران iOS می‌توانند هنگام انجام این کار، مانند فوروارد‌های عادی پیامی را نیز به عنوان کامنت برای پست اشتراک گذاری شده تعیین کنند.

 

- پیش نمایش فایل‌های GIF و متحرک (iOS)

یکی از ویژگی‌هایی جدیدی که پیش از این به تلگرام اضافه شده بود امکان نمایش سایز اصلی استیکرها با نگه داشتن انگشت روی آن‌ها بود. در نسخه‌ی ۳.۸ تلگرام در iOS از این پس می‌توانید همین امر را برای فایل‌های GIF نیز به انجام برسانید و با لمس طولانی آن‌ها، پیش نمایشی در سایز اصلی مشاهده کنید. تلگرام اعلام کرده است که این ویژگی به زودی به نسخه‌ی اندروید نیز اضافه خواهد شد.

 

نسخه‌ی جدید ربات‌ها: Bot Platform ۲.0

 

در بروزرسانی ۳.۸ تلگرام علاوه بر تغییرات گفته شده در بالا، از نسخه‌ی جدید ربات‌ها نیز با امکانات و کاربردهای بیشتر رونمایی شده است. نسخه‌ی جدید ربات‌های تلگرام این ابزار را به مرحله‌ی جدیدی وارد کرده است و مطمئنا از این پس شاهد استفاده‌های بسیار مفیدتری از آن‌ها خواهیم بود. تلگرام برای آشنایی کاربران با امکانات اضافه شده، اقدام به ساخت ۴ ربات جدید کرده است که در ادامه با آن‌ها و کاربردهایشان آشنا خواهید شد. توجه داشته باشید که تمامی این ربات‌های جدید نیز مانند ربات‌های @gif یا @pic قابلیت استفاده در گفتگوهای شخصی و گروهی را نیز دارند و برای استفاده از آن‌ها، نیازی به مراجعه به داخل ربات نیست.

 

- مشاهده و ارسال استیکرهای مربوط به یک اموجی در بین آرشیوی بزرگ

پیش از این یکی از ویژگی‌های جذاب تلگرام تعامل استیکرها و اموجی‌ها بود به طوری که با وارد کردن اموجی خنده، می‌توانستید استیکرهای مرتبط را (از بین استیکرهایی که در اکانت خود دارید) در پنجره‌ای جداگانه مشاهده و ارسال کنید. به کمک ربات جدید @sticker می‌توانید این جستجوی استیکر بر اساس اموجی را در بین آرشیو عظیمی از استیکرهای تلگرام انجام دهید و گزینه‌های پیشنهادی، دیگر محدود به استیکرهای Add شده در اکانت شما نخواهد بود. این امر ویژگی بسیار جذاب و مفیدی محسوب می‌شود به طوری که می‌توانید با استفاده از آن، همیشه از استیکرهای متنوع و جذاب برای گفتگوهای خود استفاده کنید و علاوه بر آن با استیکرهای جدید نیز آشنا شوید تا در صورت تمایل اقدام به Add کردن آن‌ها کنید. استیکرهایی که با کمک این ربات ارسال می‌شوند برچسب "Via @Sticker" را نیز در کنار خود خواهند داشت.

 

- ارسال موسیقی‌ها کلاسیک

توسط این ربات می‌توانید میان آرشیو بزرگی از موسیقی‌های کلاسیک جستجو کنید و موارد دلخواه را به صورت فایل دریافت کنید. نکته‌ی جالبی که در این ربات وجود دارد و یکی از امکانات جدید را به معرض نمایش می‌گذارد، وجود دکمه‌های لینک شده است. به طوری که اگر وارد این ربات شوید و برای مثال Bethoven را برای جستجو به آن ارسال کنید، یک پیام حاوی ۳ آهنگ از بتهوون دریافت می‌کنید که در پایین آن نیز، دکمه‌هایی برای رفتن به صفحات بعدی نتایج وجود دارد و همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، مانند گوگل نتایج دریافتی را برای شما صفحه بندی خواهد کرد. برای استفاده از این ربات در داخل گفتگوهای خود نیز کافی است تا با تایپ دستور @music و در ادامه نام مورد نظر، نتایج به دست آمده را به صورت یک لیست در بالای کادر نوشتاری مشاهده کرده و اقدام به ارسال آن‌ها کنید. این ربات تنها به موسیقی‌های کلاسیک محدود شده است اما مطمئنا به زودی شامل ربات‌های دیگری توسط کاربران خواهیم بود که چنین امکانی را در رابطه با موسیقی‌های روز ارائه خواهند کرد.

 

- جستجو و ارسال ویدیوهای یوتیوب

تاکنون ربات‌های بسیار در رابطه با یوتیوب ساخته شده است. برای مثال توسط رباتی که در این پست نیز معرفی کردیم کاربران قادر بودند تا با ارسال لینک یک ویدیو در یوتیوب، فایل آن را دریافت کنند. در نسل جدید ربات‌های تلگرام، ربات @Youtube قادر است تا موارد مورد نظر شما را در یوتیوب جستجو و ارسال کند. برای مثال شما می‌توانید در چت‌های شخصی یا گروهی خود، با تایپ @youtube و در ادامه موضوع مورد نظر، نتایج مختلفی را در بالای کادر نوشتاری مشاهده کنید و با لمس نتیجه‌ی مورد نظر، لینک آن را برای دوستانتان ارسال کنید. برای مثال اگر قصد ارسال ویدیویی در رابطه با Galaxy S۷ دارید، کافی است در باکس گفتگو پیام @youtube Galaxy s۷ را تایپ کنید تا در عرض یک ثانیه، نتایج مربوط را به صورت یک لیست در بالای بخش نوشتاری مشاهده کنید. با مرور نتایج به دست آمده می‌توانید نتیجه‌ای را که مایل به ارسال آن هستید با یک لمس، به صورت لینک یوتیوب برای شخص مقابل ارسال کنید. ضمن آنکه به لطف پلیر داخلی برنامه، می‌توانید با لمس آیکون ویدیوها، به تماشای آن در پلیر داخلی تلگرام بپردازید و سپس برای ارسال یا عدم ارسال آن تصمیم بگیرید.

ترفند: این ربات به تنهایی یک ابزار کارآمد و مفید برای کاربران به حساب می‌آید. اما با ترکیب این ربات با ربات دیگری همچون @Savevideobot می‌توانید کارهای جدیدتری را نیز به انجام برسانید. پیش از این، ربات SaveVideo تنها قادر به دانلود ویدیوهایی بود که لینک آماده‌ی آن‌ها را در اختیار داشتید. از این پس کافی است تا ابتدا وارد ربات @SaveVideoBot شوید و با تایپ @youtube و موضوع مورد نظر خود در ادامه، با جستجو در یوتیوب نتایج به دست آمده را مشاهده کنید و با ارسال آن‌ها به این ربات، بلافاصله فایل آن را نیز دریافت کنید.

 

- ارسال رستوران‌های نزدیک

آخرین رباتی که در حال حاضر تلگرام برای نمایش امکانات جدید خود ساخته است foursquare نام دارد که با کمک آن می‌توانید مکان‌های مهم اطراف خود مانند رستوران و ... را جستجو و پیدا کنید. البته برای این امکان ابتدا باید اجازه‌ی دسترسی تلگرام به موقعیت مکانی خود را بدهید و بعد از آن می‌توانید با استفاده از دستور @foursquare و نام مکان دلخواه در ادامه، موارد مربوطه را در نزدیکی مکان خود مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این ربات در داخل ایران کاربرد چندانی نخواهد داشت.

این بروزرسانی در حال حاضر برای اندروید و آی او اس منتشر شده است که می‌توانید توسط لینک‌های زیر آخرین نسخه‌ی تلگرام را دریافت کنید.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.