امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۷/۲۱ تعداد بازدید: ۱۱۵۴
print

نقش تشکل های دینی در پیشبرد اهداف

تشکل های دینی بازوی توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه فرهنگ دینی ومذهبی در جامعه هستند.

در بررسی نقاط ضعف وقوت هر سازمانی،میزان تعالی ورشد مجموعه های وابسته آن در نظر است که هراندازه مجموعه های وابسته رشد ونمو داشته باشند به همان میزان در تعالی سازمانی موثر است برعکس نیز رخوت وسستی مجموعه های وابسته پیشرفت سازمان را کند می‌کند.

با توجه به اینکه رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگی تبلیغی ودرراستای اشاعه فرهنگ دینی ومعارف والای معصومین (علیهما السلام )
است و با در نظر داشتن این نکته که فرهنگ برگرفته از هنجارهای اجتماعی است که طی مراودات و تعاملات اجتماعی انسجام یافته و نهادینه می‌شود نقش تشکل های دینی که ازمهم ترین مجموعه های وابسته سازمان تبلیغات اسلامی هستند در این مقوله که از بطن جامعه برخاسته وداوطلبانه ومردمی فعالیت دارند واضح وروشن است.

امروزه سازمان تبلیغات اسلامی،به خاطربرخوداری ازظرفیت فرهنگی تبلیغی تشکل های دینی وابسته به خود سازمانی پویا، فعال و منعطف است که در برگزاری مراسم مذهبی وانقلابی با تکیه بر جذب مشارکت های مردمی بسیارموفق عمل می‌کند به‌عنوان مثال هیئات مذهبی ومداحان وشعرای آیینی یکی از تشکل های وابسته این سازمان است که در برپایی مراسم مذهبی وملی وتجمعات انقلابی نقش مهمی ایفا می‌کند.

نکته آخر اینکه هر چه قدرسازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت فرهنگی تبلیغی تشکل های دینی استفاده کند به همان اندازه در پیشبرد اهداف وسیاست های سازمانی موفق خواهد بود که شایسته است از این ظرفیت عظیم ومهم درراستای ترویج فرهنگ دینی وانقلابی استفاده شود.

نویسنده: ستار حاتمی، کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.