امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۴۰۰/۸/۵ تعداد بازدید: ۴۲۱
print

 

چکیده

در جامعه‌ی کنونی بشری به علت گسترش ارتباطات و سهولت دست‌یابی به اندیشه‌های به ظاهر منطقی غرب و پیشرفت سریع تکنولوژی در جوامع گوناگون و در نتیجه مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتن کشورهای جهان سوم و در حال توسعه؛ تبلیغ‌های دینی نیز باید تحوّلی ژرف یافته و در شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغی تجدید نظر گردد. ماهواره‌ها و ویدئوها به عنوان خطری نابود کننده، فرهنگ و مبانی دینی ما را مورد حمله قرار داده‌اند و تبلیغات ما باید علاوه بر تعلیم مفاهیم و تعالیم مذهبی و دینی در پی خنثی کردن آثار شوم این پدیده‌ی فرهنگ برانداز باشند (طیبی،1388)

بیان آموزه های دینی به مردم و تبیین آن در جهت اسلامی شدن جامعه و تعمیق و گسترش ارزش­های دینی، امری بسیار مهم و کلیدی است، لکن مادامی که ارزش­ها و آموزه­های دینی به سمت نهادینه شدن در جامعه پیش نروند، تاثیر تبلیغ دینی پایدار نمی­ماند. از این رو فرهنگ­سازی بر پایه آموزه­های دینی، یکی از زیر بنایی­ترین وظایف دستگاه­های فرهنگی کشور به خصوص دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان­های مردم نهاد دینی وابسته به آن است که مورد توجه جدی معاونت فرهنگی و تبلیغی در دوره جدید قرار گرفته است. این مقوله بیش از هرچیز نیازمند برنامه­ریزی­های دقیق و راهبردی است که بتوان با تحقق یافتن آنها به بستر مناسبی برای تاثیرگذاری فرهنگی بیشتر و نهایتاً فرهنگ­سازی نایل شد(افق حوزه، 1386). بنابراین بازشناسی توان جذب سازمان­های مردم نهاد دینی و شناسایی روش­های جدید تبلیغاتی انگیزشی و اعمال آنها متناسب با فضای استان لرستان ضروری به نظر می­رسد و پژوهش حاضر با عنایت به موارد فوق با هدف پاسخ به این سوال اصلی است که مهم­ترین روش­های بکارگیری ظرفیت سازمان­های مردم نهاد دینی در فرایند تبلیغ چیست به رشته تحریر درخواهد آمد.

دانلود مقاله 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.