امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم

 نام پدر:حاتم                               محل شهادت:پاسگاه زید

تاریخ تولد:1345                       نام دانشگاه: علامه طباطبایی تهران

محل تولد:کوهدشت                      رشته تحصیلی:ادبیات

 

تاریخ شهادت:1365/10/04          مقطع تحصیلی: کارشناسی

قسمتی از زندگینامه شهید:

شهیدمجتبی آدینه ونددر سال 1345 در خانواده ای مذهبی و متوسط در شهرستان کوهدشت متولد شد.  با شروع جنگ تحمیلی و تأسیس بسیج دانش آموزی در تابستان 1360 در اولین دورة آموزشی به آموختن فنون نظامی پرداخت . 

چند ماه بعد عاشقانه بسوی جبهه های نور علیه ظلمت شتافته در عملیات طریق القدس و فتح بستان حضوری چشم گیر داشت ، در همین منطقه بودکه از ناحیه کتف چپ مجروح گردید.  با شرکت در کنکور سراسری موفق شد در دانشگاه علامه طیاطبائی تهران در رشته ابیات پذیرفته شود .

 هنوز بهبودی کامل حاصل نشده بود که از طرق بسیج دانشگاه  مجدداً  به جبهه باز گشت. و با تیغ ایمان و بیداری و هوشیاری و چشم بر خدا و پشت بر دنیا با سیمایی گلگون و با لبانی مترنم به ذکر او در افق پاک و روشن وصال پر گشود، و در تاریخ 1365/10/04 در منطقة عملیاتی حاج عمران به وصال شهادت نائل گردید.

فرازی از وصیت نامه شهید:

همیشه مدخل شهادت باز نیست که با بهترین مرگ بسوی خداوند رفت . چه بسیار رخت شهادت بسته شود و منتظران کوی دوست در غم چنین مرگی شریف به نظاره بایستند . شکر و سپاس خدایی را که در عصر لباس هستی بر اندامم پوشانید که زیباترین هستی شناس (امام امت) را راهنمای کاروان خود دیدم ، و از نعمت وجودش روشنترین راه را یافتم ، براستی شکر این  نعمت را  چگونه می توان ادا کرد.

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.