امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم

 

شمع فروزان محفل عاشقان، طلبه بسیجی، شهید یونس دلفان در خانواده ای مومن و مذهبی در شهرستان خرم آباد دیده به جهان گشود.

وی را یونس نام نهادند تا روزی آئینه دار ندای آزادی و آزادگی در سرزمین سرفرازان و دلیرمردان باشد. تحت والدینی بزرگوار و مومن و تربیت صحیح اسلامی را در راستای اهداف اسلام و قرآن فراگرفت. تحصیلات خود را تا سطح اول دبیرستان گذراند و به دلیل عشق و علاقه به فرگیری علوم اسلامی ادامه تحصیل خود را در حوزه علمیه انتخاب کرد تا روح بلندش بیش از پیش ملموس و آشنا به معرفت حق گردد.

اخلاق و رفتار حسنه، صداقت و مهربانی، ایثار و صفا، از خصوصیات بارز اخلاقی وی به شمار میرفت و در برابر والدین خویش با خضوع و احترام کامل ادای احترام می نمود و با تلاش و زحمت مخلصانه ای در بیشتر اوقات در پایگاه مقاومت به حفظ و حراست از دست آوردهای انقلاب پرداخت. در زمان جنگ تحمیلی به ندای ملکوتی مولا و امامش خمینی(ره) کبیر با دلی بیقرار و جانی مشتاق لبیک گفت و در زمره عاشقان اباعبدا... حسین ابن علی(ع) قرار گرفت و به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و مدت مدیدی در سنگرهای معطر از بوی دل انگیز شهیدان، به دفاع از دین و وطن خویش پرداخت، و از پای ننشست تا سرانجام در سن 17 سالگی چونان حضرت علی اکبر(ع) منادی سرخ ا... و اکبر گردید و در منطقه عملیاتی حاج عمران به فیض والای شهادت نایل آمد.

آن شهید والامقام در توصیه های مکررش به برادران و خواهران فرموده است؛ والدین خویش را محترم شمارید، همسایه های را گرامی بدارید، رعایت تقوی الهی را بنمائید، وحدت کلمه را حفظ کرده و از دست آوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی حفظ و حراست نمائید.

درود و رحمت بیکران الهی نثار روح پاکش و راهش مستدام باد. آمین یا رب العالمین...

 

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.