امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم

 شهید محمد تقی شاهیوند

تاریخ تولد:۱۳۴۸

محل تولد:خرم آباد

تاریخ شهادت:۱۵/۰۲/۱۳۶۵

محل شهادت:منطقه سلیمانیه

شهید محمد تقی شاهیوند سال 1348 در شهرستان خرم آ‌باد دیده به جهان گشود . پدرش مرحوم شیخ اسداله از بزرگان و روحانیون معزز شهرستان خرم آباد بود . مادرش نیز از سادات مکرم این شهرستان می باشند . شهید دروس ابتدایی و راهنمای را در زادگاهش به پایان رسانید و همزمان دروس دینی را نزد والدینش فرا گرفت ،وی  همواره از دانش آ موزان نمونه و عضو فعال انجمن اسلامی مدرسه بود و علوم دینی را فرا گرفته به خوبی به سایر همکلاسیهایش آموزش می داد .

شهید شاهیوند پس از گذراندن این دوره در حوزه علمیه شهید آیت الله مدنی مدتی مشغول به تحصیل گردید . در همین زمان راهی جبهه شد و به مدت سه ماه دوشادوش رزمندگان به نبرد پرداخت. سپس وارد حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بروجرد شد و زیر نظر استادانی چون حجت الاسلام نواب و حجت الاسلام موسوی به فراگیری دروس حوزوی پرداخت . شهید شاهیوند چندین نوبت راهی جبهه های حق علیه باطل شد و همواره از مبلغین راستین اسلام در جبهه بود شهید شاهیوند چندین نوبت راهی جبهه های حق علیه باطل شد و همواره از مبلغین راستین اسلام در جبهه بود و سر انجام در تاریخ ۱۵/۰۲/۱۳۶۵در منطقه سلیمانیه به فیض عظیم شهادت نائل آ‌مد.

این شهید بزرگوار در بخشی از وصیت‌نامه‌اش خطاب به خواهرش می‌نویسد:«خواهر ای زینب زمان باز هم صحنه کربلا در کشور جمهوری اسلامی ایران پدید آمده، پس خواهر شما هم زینب‌وار در مقابل مصائب صبور باشید، و همان طور که زینب در مقابل همه مصیبت‌ها صبر کرد شما هم از وی سرمشق بگیرید».

وی در بخش دیگری از وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «خون هر شهیدی که ریخته می‌شود مسئولیتی گرانتر بر گردن مردم نهاده می‌شود بنابراین مردم نباید غافل باشند و در برابر این مسئولیت بزرگ و پیام خون هر شهید، تنها نگذاشتن رهبر و اجرای امر رهبری است چون هرچه داریم از نایب مهدی(عج) است».

 

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.