امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۵/۱ تعداد بازدید: ۱۷۳
print

گذری بر عملیات مرصاد در کرمانشاه 

 

پنجم مرداد ماه سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد است، نامگذاری این روز با عنوان روز ملی کرمانشاه نشان از افتخار آفرینی و شجاعت مردم این دیار در دفاع از دین و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی دارد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه کرمانشاه، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۶۷ از طرف جمهوری اسلامی ایران، بالاترین شوک به سازمان منافقان وارد شد، مقارن همین ایام که منافقان در بلاتکلیفی شدیدی به سر می‌بردند، رجوی سرکرده منافقان توانست صدام را متقاعد کند که قبل از بسته شدن کامل مرزها و اجرای قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل، به او اجازه‌ آخرین حمله به خاک ایران را بدهد، سازمان مجاهدین به سرعت دست به کار شد و به تمامی هوادارنش در خارج از عراق دستور داد هرچه زودتر خود را به عراق برسانند.

در اوایل مرداد ۱۳۶۷، رجوی نشستی با شرکت همه‌ نیروها در قرارگاه اشرف برگزار کرد، در این نشست رجوی نقشه‌های تدارک شده برای عملیات را نشان داد و حتی محل اقامت خود را در تهران مشخص و ادعا کرد که مردم به محض ورود به ایران به یاری ما می‌شتابند، در روز دوشنبه، سوم مرداد ۱۳۶۷، نیروهای منافقان یا همان ارتش آزادیبخش از محور سرپل ذهاب وارد خاک جمهوری اسلامی شدند و به سرعت تا نزدیکی شهر کرند غرب پیش رفتند.

منافقان در طرح‌ریزی زمان‌بندی شده قصد داشتند شهرهای ایران از جمله کرمانشاه، همدان و تهران را تصرف کنند و گمان می‌کردند با تصرف و کنترل این شهرها می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند.

منافقان کور دل با همین برنامه غلط و دیکته شده از سوی رژیم عراق راه شهرهای ایران را در پیش گرفتند تا این که در سه راهی اسلام‌آباد غرب و گردنه چهار زبر در کمند نیروهای رزمنده و پرتوان جمهوری اسلامی ایران گرفتار و با انجام عملیات «مرصاد» پنجم مرداد ۱۳۶۷ و شکست فضاحت باری را متحمل شدند و سرانجام پیشمرگان رژیم عراق در انجام مأموریت ناکام ماندند.

دو روز بعد از عملیات منافقان سوم مرداد، نیروهای سپاه پاسداران تحت عنوان عملیات مرصاد با رمز یا علی بن ابیطالب در منطقه غرب تهاجم خود را آغاز کردند و در این عملیات سه گردان از تیپ نبی اکرم، تیپ مسلم و یک گردان از ایلام حضور داشتند که طی درگیری سختی که در منطقه چهارزبر اتفاق افتاد، بسیاری از نیروهای منافقان به هلاکت رسیدند و تمام تجهیزاتشان منهدم شد و یکبار دیگر برگ زرینی بر افتخارات رزمندگان اسلام افزوده شد.

منبع:ایکنا

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.