امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۴/۲۱ تعداد بازدید: ۱۳۵۱
print

مسافران و گردشگرانی که با عبور از بروجرد به سمت دیگر شهرهای کشور به ویژه جنوب می روند ....

گلدشت، دشت سیب‌های سرخ بروجرد

مسافران و گردشگرانی که با عبور از بروجرد به سمت دیگر شهرهای کشور به ویژه جنوب می روند  بدون ‌شک توقفی کوتاه در مناظر بکر و تفرجگا‌ه‌های این شهرستان دارند و با رفتن به دامان طبیعت دل انگیز این منطقه، خاطرات خوشی را ره آورد سفر خود می کنند.

بروجرد دارای مناطق دیدنی و خوش آب و هوای زیادی است که در همه ایام سال طرفداران زیادی از این مناطق دیدن می کنند و از آب و هوای آن لذت می‎برند.

بروجرد دارای آب و هوای سرد کوهستانی و تابستان‎های معتدل است و به دلیل بارندگی‎های مناسب، مناطقی سرسبز دارد و رونق کشاورزی در این شهر زیاد است.

در میان مناطق خوش آب و هوای بروجرد، گلدشت از مناطقی است که در شمال غربی بروجرد واقع شده که به صورت یک تنگه از روستای کپرکه آغاز شده و تا تپه چغا ادامه دارد.

گلدشت روستا یا شهرکی از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان است، این آبادی در دهستان همت آباد در بخش مرکزی این شهرستان و پشت کوه چغا قرار دارد.

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت گلدشت در سال 1385 برابر با 772 نفر بوده است که از این میان 399 نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند، این آبادی 202 خانوار دارد.

گلدشت یک مسیر روستایی است که در غرب بروجرد امتداد دارد و به دلیل وجود آب و درختان زیبا جذابیت مطلوبی کسب کرده که همواره یکی از گردشگاه هایی بوده که دسترسی به آن آسان است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.