امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۵/۲۳ تعداد بازدید: ۲۷۱۲
print

سیدحسن طاهری خرم‌آبادی در خرداد ماه سال 1317 ه.ش در خرم‌آباد متولد شد...

آیت‌ا... سیدحسن طاهری خرم‌آبادی

سیدحسن طاهری خرم‌آبادی در خرداد ماه سال 1317 ه.ش در خرم‌آباد متولد شد. ایشان پس از رسیدن به سن 8 سالگی به همراه پدر در سفری یک ماهه به شهر مقدس قم و آشنایی با مرجعیت عامه مرحوم آیت‌الله بروجردی و برخی از علمای دیگر به فراگیری علوم دینی علاقمند می‌شود و لباس روحانیت را بر تن می‌پوشاند. ایشان پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و فوت پدرشان، راهی مدرسه علمیه کمالیه در خرم‌آباد می‌شوند و مقدمات اولیه را فرا می‌گیرند. پس از آن که تحت حمایت عمومی خویش بوده‌اند به قم عزیمت نموده و به همراه مادر در قم مسکن می‌گزینند.

در همان سال اول در قم از طریقی با آقای رفسنجانی آشنا می‌شوند و حاشیه را نزد ایشان فرا می‌گیرند. سال دوم معالم و مطول را نزد آقای شب‌زنده‌دار و قسمت‌هایی از لمعتین را نزد آقا حسین جزایری از فضلای خرم‌آبادی مقیم قم و قسمت‌های دیگر را نزد آقایان باقر کنی (اخوی مهدوی کنی) و ستوده و شب‌زنده‌دار تمام می‌کند.

مباحث سطح حوزه را از محضر علمای بزرگواری همچون آیت‌اله مشکینی و سبحانی، مکارم شیرازی، جبل عاملی و سلطانی طباطبایی استفاده می‌نماید. پس از اتمام سطح وارد دروس خارج شده و از محضر حضرت امام خمینی (ره)، آیت‌اله بروجردی، آیت‌اله حائری، آیت‌اله گلپایگانی، آیت‌اله داماد و فرید اراکی کسب فیض می‌نماید.

خدمات و آثار ماندگار آیت‌اله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی (تدریس مستمر درس حوزوی در کنار تحصیل، تدریس دروس خارج فقه و اصول، تألیف مقالات و مطالب علمی که عبارتند از: رساله فی صله رحم و قطعیت‌ها، رساله فی مقدارالسر، مساله ولایت‌الفقیه فی کلام شیخ‌الانصاری، اسلام و مسائل اجتماعی، ولایت فقیه و حاکمیت ملت، جهاد در قرآن، رساله فی عموم حجیه‌البنیه، رساله فی ذبایح اهل‌الکتاب، المنابع المالیه للحکومته الاسلامیه، الجهاد، الحکومه‌السلامیه و ولایه‌الفقیه، بحث الفاظ‌ساز اول مبحث صحیح و اعم تا مباحثی از مطلق و مقید، بحث خمس، بحث صوم، تقریرات بحث بیع حضرت امام (ره) 

 

سوابق:عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو شورایبازنگری قانون اساسی، رئیس مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان، عضو مجلس خبرگان رهبر ی،عضو هیأت رئیسة مجلس خبرگان رهبری، نماینده حضرت امام خمینی(ره) در سازمان حج ،نماینده حضرت اما م خمینی(ره) در سپاه پاسداران انقلا ب اسلامی ، نمایند ه حضرتامام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در کشور پاکستان، عضو شورای مدیریت حوزه علمیهقم، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو هیأت مؤسس دانشگاه قضائی قم و امام جمعهموقت تهران

 

 

 

 

 

 

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.