امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۱۱ تعداد بازدید: ۱۸۲
print

آثار ادبیات بومی لرستان در نمایشگاه هفته فرهنگی نمایش داده می‌شود

مدیرکل حوزه هنری لرستان گفت: در نمایشگاه هفته فرهنگی لرستان آثار ادبیات بومی و ادبیات مکتوب استان در دو بخش شعر و داستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

محمد امیدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه حوزه هنری لرستان تنها دستگاهی است که به‌صورت تخصصی مسئولیت پرداختن به مسائل فرهنگی و هنری را دارد، اظهار داشت: تلاش حوزه هنری استان بر این بوده که مقدمات حضور شایسته فرهنگ و هنر استان را در هفته فرهنگی لرستان به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی، هنری و اقتصادی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه فضای نمایشگاهی که در تهران برای برگزاری هفته فرهنگی لرستان در نظر گرفته شده فضای خوبی بوده اما زمان آن محدود است، گفت: ما باید در یک زمان محدود بتوانیم از فضایی که در اختیار داریم بیشترین استفاده را داشته و در این بازه زمانی چند روزه توانمندی های هنری لرستان را نشان دهیم.

مدیرکل حوزه هنری لرستان افزود: لرستان یکی از چهار استان آسیب دیده در جنگ است و روایت مقاومت و پایداری مردم لرستان بخشی از جاذبه های فرهنگی استان است که این مهم در قالب نمایشگاه های هفته فرهنگی لرستان که در تهران برگزار می شود به تصویر کشیده خواهد شد.

امیدی پور با بیان اینکه حوزه هنری لرستان در نمایشگاه هفته فرهنگی لرستان در دو بخش ادبیات مقاومت و پایداری و ادبیات بومی استان به‌صورت نمایش آثار مکتوب حضور خواهد داشت، عنوان کرد: در این هفته آثار ادبیات بومی و ادبیات مکتوب استان در دو بخش شعر و داستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی یادآور شد: همه آثاری که قرار است در نمایشگاه هفته فرهنگی لرستان برای عموم علاقمندان عرصه شود طی سال های اخیر توسط واحدهای مختلف حوزه هنری لرستان گردآوری و به چاپ رسیده است.

مدیرکل حوزه هنری لرستان بیان داشت: موسیقی لرستان یکی از موسیقی های پایلوت در کشور بوده و در بخش موسیقی نواحی مبنا قرار گرفته است به‌طوریکه در تهران آلبوم های موسیقی منتشر شده توسط حوزه هنری لرستان که بالغ بر ده ها آلبوم هستند برای علاقمندان به موسیقی عرضه خواهد شد.

امیدی پور با اشاره به اینکه آثار انیمیشن و فیلم های کوتاه تولید شده توسط هنرمندان و انیمیشن سازان حوزه هنری استان در هفته فرهنگی لرستان ارائه خواهد شد، عنوان کرد: این آثار بصورت تصویری توسط ال سی دی های نصب شده در غرفه های نمایشگاه برای علاقمندان پخش خواهد شد.

وی بیان داشت: آثار تجسمی و عکس بخش های دیگری از فعالیت های حوزه هنری استان در هفته فرهنگی لرستان است که به صورت محدود در ابعاد ۵۰ در ۷۰ چاپ و آماده شده و در فضای غرفه نمایشگاه برای علاقمندان به نمایش در می آیند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.