امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۹/۱۱ تعداد بازدید: ۱۱۱
print

آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد؛ زلزله کرمانشاه آزمون همبستگی ملی بود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه زلزله کرمانشاه آزمون همبستگی ملی بود، گفت: ملت ایران از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر دو روزه مسئولان لرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: در این سفر نشستی با استاندار کرمانشاه داشتیم که درباره چگونگی همکاری و کمک به زلزله زدگان و بررسی نیازهای زلزله زدگان و نوع همکاری که سپاه و هلال احمر و بنیاد مسکن استان می تواند انجام دهند، بحث های لازم صورت گرفت.

حادثه زلزله کرمانشاه آزمون همبستگی ملی بود

وی همچنین به بازدید از منطقه زلزله زده اسلام آباد، سرپل ذهاب و روستاهای دشت ذهاب اشاره کرد و گفت: در جریان این بازدید اقامه نماز ظهر و عصر را در یکی از روستاهای زلزله زده داشتیم که اهل سنت هم در این نماز جماعت شرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه حادثه زلزله کرمانشاه آزمون همبستگی ملی بوده است، آزمایشی که همه مورد امتحان قرار گرفتند و مردم ایران سربلند بیرون آمدند، افزود: مردم در این حادثه شریک غم یکدیگر شدند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ملت ایران تا سازندگی کامل مناطق زلزله زده در کنار مردم هستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تسلی بخشیدن به مردم زلزله زده نقش کلیدی داشتند.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در سفر به کرمانشاه بر بسیج دولت و مردم برای کمک رسانی تاکید کردند و رهنمودهای لازم را برای سرعت بخشیدن به کار اسکان و کمک رسانی ارائه کردند، افزود: تقریبا حضور مقام معظم رهبری باعث شد که آلام مردم تسکین پیدا کند و مردم رهبری را در کنار خودشان ببینند.

حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در «اسلام آباد غرب»

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لرستان بالغ بر ۴۰۰ محموله اقلام اساسی را برای مردم زلزله زده ارسال کرده است، اظهار داشت: اکیب های لرستان در ساعات اولیه حضور پیدا کردند و همچنان در منطقه هستند و کمک رسانی می کنند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ساخت ساختمان های آسیب دیده زلزله در «اسلام آباد غرب» بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان قرار گرفته است، تصریح کرد: نیروهای بنیاد مسکن در این منطقه حضور پیدا کرده اند و کار شناسایی و ارزیابی میزان تخریب و نحوه ساخت انجام شده است.

بازسازی ۷ روستا به سپاه لرستان واگذار شده است

وی با تاکید بر اینکه در جریان این بازدید مردم زلزله زده هم از اقدامات مردم لرستان تشکر کردند، افزود: خدمات رسانی و بازسازی ۷ روستا به سپاه لرستان واگذار شده است و سپاه نیز قرارگاهی را در منطقه دایر کرده و ارتباط بسیار خوبی با زلزله زدگان ایجاد شده است و نیازمندی ها برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مردم از خدمات سپاه نیز رضایتمندی بسیار خوبی داشتند، افزود: هلال احمر با همه تجهیزات در مناطق حضور دارد و خدمات لرستان به زلزله زدگان چشمگیر و رضایت بخش بوده است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: در جریان این سفر در جمع دانش آموزان مدرسه ای که توسط بنیاد برکت ساخته شده بود و پس از زلزله سالم مانده بود، حاضر شدیم و خوشبختانه دانش آموزان مشغول تحصیل بودند و شرایط خوبی برای آنان فراهم بود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.