امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۳/۹ تعداد بازدید: ۱۰۳
print

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در مناطق سیل‌زده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از اختصاص سهم مازاد تسهیلات ۱۵۰ میلیاردی برای سرمایه‌گذاری در مناطق سیل‌زده استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گودرز امیری در جلسه کارگروه اشتغال لرستان اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری مازاد بر سهم استان حسب قول وزیر کار و معاون وی برای سرمایه‌گذاری در مناطق سیل زده اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و کمیته فنی این طرح باید در اسرع وقت متقاضیان واجد شرایط را شناسایی و به بانک‌ها معرفی کنند، افزود: همچنین روند پرداخت تسهیلات به آنان به منظور جبران خسارات و مشاغل از دست رفته در این مناطق را تسریع بخشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: بانک‌های عامل با همکاری نهادهای حمایتی تا پایان خرداد نسبت به جذب باقی‌مانده اعتبارات حمایتی از محل تسهیلات روستایی برای اشتغال مددجویان اقدام کنند.

امیری تاکید کرد: همچنین رسیدگی میدانی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه به همراه متقاضی در بانک باید صورت پذیرد.

وی بیان کرد: در راستای اشتغال عمومی در مناطق سیل زده با توجه به سهم ۷۷۱۲ نفری استان، افراد واجد شرایط مناطق سیل زده ضمن ثبت نام از طریق مراکز کاریابی و انطباق با شرایط و ضوابط سازمان تامین اجتماعی در خصوص سابقه بیمه، پالایش و با دریافت دو سوم حداقل حقوق قانون کار به مدت صد روز در پروژه‌هایی که امکان بهره‌مندی از افراد به‌کار گرفته شده وجود دارد با تقاضای دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی که در مناطق سیل زده با حفظ اشتغال موجود افراد جدیدی به‌کارگیری کنند یارانه دستمزد به میزان یک سوم حداقل حقوق آن افراد به مدت یک سال توسط دولت پرداخت می‌شود؛ بنابراین ضرورت دارد از طریق دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی و خدماتی استان اطلاع رسانی لازم انجام شود تا در به‌کارگیری متقاضیان کار رعایت عدالت و انصاف در چارچوب مقررات صورت گیرد.

امیری تاکید کرد: در خصوص مشوق‌های بیمه‌ای برای جذب نیروهای جدید واجد شرایط به شرط حفظ اشتغال موجود دولت به مدت دو سال بیمه سهم کارفرما را پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۵ میلیارد تومان سهم مرحله چهارم تسهیلات روستایی ابلاغ شده و باید دو برابر سهم استان دستگاه‌های اجرایی طرح شناسایی و به دبیرخانه معرفی کنند تا طرح‌های واجد شرایط از بین آنها انتخاب و به بانک‌ها معرفی شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.