امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۱۰/۱ تعداد بازدید: ۶۷
print

اختصاص ۷۶۵ میلیارد برای بازسازی خطوط انتقال برق مناطق سیل‌زده

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان از اختصاص ۷۶۵ میلیارد ریال برای بازسازی و بهسازی خطوط انتقال برق مناطق سیل‌زده این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون خودنیا در گفت و گو با رسانه‌ها، از اختصاص ۷۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و بهسازی خطوط انتقال برق در مناطق سیل زده استان خبر داد.

وی، گفت: با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته، این میزان اعتبار به این مناطق اختصاص یافته که تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال با اجرای پروژه‌های مختلف جذب شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و اجرای طرح‌های مختلف مابقی این اعتبارات تا پایان خرداد سال آینده جذب می‌شود.

خودنیا، اضافه کرد: این اعتبار در راستای راه اندازی شبکه‌های فشار متوسط، ایجاد پست‌های هوایی و ایجاد شبکه فشار ضعیف در مناطق سیل زده و یا روستاهای تخریب شده هزینه خواهد شد.

وی، در ادامه با اشاره به طراحی سایت‌های برق رسانی در برخی مناطق روستایی و شهری در شهرهای پلدختر و معمولان نیز، اظهار داشت: شبکه برق رسانی به روستاهای «چم مهر»، «بابازید»، مناطق سیل زده داخل شهر پلدختر و برخی روستاهای چگنی به دلیل طراحی جدید شبکه توزیع و جابجایی این روستاها در دست اجرا بوده و یا به اتمام رسیده و هم اکنون در اغلب نقاط دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد این پروژه‌ها هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان، تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات یاد شده، در مناطق روستایی پشت سد سیمره (منطقه رودبار) نیز به دلیل بالا آمدن سطح آب، روستاهای این منطقه باید جابجا شوند و این امر باعث جابجایی خط برق رسانی شده است که اجرای این پروژه از محل اعتبارات پرداخت شده از وزارت نیرو به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال در حال اجرا است.

خودنیا، گفت: این روستاها در گذشته از سمت ایلام برق دار شده بود که با برنامه ریزی جدید بیش از ۳۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، پست هوایی و شبکه فشار ضعیف اجرا شده و یا در حال اجرا است.

وی، اضافه کرد: بر اساس این برنامه ریزی، شرکت آمادگی دارد در صورت جابجایی روستاها و یا ایجاد سایت جدید روستایی در مناطق سیل زده، عملیات برق رسانی را در اسرع وقت انجام دهد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.