امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۹/۷ تعداد بازدید: ۲۲
print

ارائه آموزش‌های سوادآموزی به ۱۷ هزار لرستانی طی امسال

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان از ارائه آموزش های سواد آموزی به ۱۷ هزار نفر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف حیدری شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار بی سواد در استان وجود دارد.

وی افزود: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ تعداد ۱۱۷ هزار بی سواد در استان وجود داشت که با برنامه ریزی های آموزش و پرورش تا کنون این تعداد به ۲۵ هزار نفر کاهش یافته است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه طی امسال ۱۷ هزار بی سواد و کم سواد تحت پوشش آموزش و پرورش قرار گرفتند گفت: همچنین طی سال گذشته ۲۳ هزار بی سواد و کم سواد دیگر آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

حیدری اظهار کرد: خوشبختانه میزان باسوادی در بین زنان و روستائیان افزایش یافته اما باید طرح شتاب بخشی به سوادآموزی با همکاری سایر دستگاه ها تقویت شود.

وی گفت:  لرستان سال گذشته رتبه نخست شتاب بخشی به پایان بی سوادی در کشور را کسب کرده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه جذب بی سوادان وجود دارد، باید گفت که بی انگیزگی برای سواد دار شدن از مهمترین مشکلات این مسیر است.

حیدری ادامه داد: لازم است سایر دستگاهها از جمله کمیته امداد، بهزیستی، جهادکشاورزی و ...همکاری های لازم را برای افزایش تعداد باسوادان در استان داشته باشند چرا که آموزش های ما از شکل قدیمی خارج و هدفمند شده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.