امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۹/۲/۱۴ تعداد بازدید: ۳۲۰
print

از سَرگیری تولید در «نساجی بروجرد» کارگران به کار برگشتند

با از سَر گیری تولید در کارخانه نساجی بروجرد پس از حدود دو ماه، کارگران به کار خود برگشتند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز شنبه در مراسمی فعالیت کارخانه نساجی بروجرد مجدداً آغاز شد تا در سال «جهش تولید» این ظرفیت اقتصادی دوباره روی پای خود بایستد.

این کارخانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود تقاضا در بازار و از سوی دیگر نداشتن سرمایه در گردش، برای مدت حدود دو ماه فعالیت نداشت.

۹۴۰ کارگر نساجی بروجرد به کار خود برگشتند

امروز با آغاز به کار مجدد کارخانه نساجی بروجرد، ۹۴۰ کارگر این کارخانه به محل کار خود بازگشتند تا شاهد رونق تولید در این ظرفیت اقتصادی باشیم.

علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر از شروع به کار مجدد کارخانه نساجی بروجرد خبر داد و اظهار داشت: امروز با حضور مسئولان فعالیت این کارخانه مجدد شروع شد.

وی با بیان اینکه همه کارگران به محل کار خود برگشتند، عنوان کرد: کار در کارخانه استارت زده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه مجموع ۹۴۰ کارگر این کارخانه به کار خود برگشته اند، تصریح کرد: هیچ گونه تعدیل یا کسری نیرو در این کارخانه هم نداشته ایم.

آشتاب همچنین با اشاره به مشکل سرمایه در گردش این کارخانه، بیان داشت: پرونده پرداخت تسهیلات به نساجی بروجرد در کمیته اعتباری بانک مرکزی تشکیل شده است.

وی، گفت: بر اساس اعلام هیئت مدیره کارخانه، مقرر شده که ظرف یک تا دو هفته آینده این تسهیلات به کارخانه پرداخت شود.

۸۰ درصد تجهیزات خط توسعه کارخانه خریداری شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین با تاکید بر اینکه کارخانه برنامه افزایش تولید را دارد، عنوان کرد: ۸۰ درصد تجهیزات خط توسعه کارخانه خریداری شده است و منتظر مابقی تجهیزات هستند که خط توسعه را راه اندازی کنند.

آشتاب، بیان داشت: به دلیل بیماری کرونا وضعیت فروش کارخانه مشکلاتی را داشت، اما قطعاً با توجه به روند رو بهبودی بیماری، وضعیت فروش کارخانه هم بهتر خواهد شد.

وی گفت: فروشگاه‌های این کارخانه در سراسر کشور با بهبود وضعیت بیماری کرونا بازگشایی می‌شود و تأثیر مثبت آن را در وضعیت فروش کارخانه هم خواهیم دید.

پیش از این محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر در این رابطه گفته بود که کارخانه نساجی بروجرد تعدیل نیرو نداشته است، و این کارخانه به طور معمول در ایام نوروز تعطیل است و قاعده‌ای بوده که همیشه داشته است.

اختلال در شبکه فروش کارخانه با شیوع کرونا

وی، گفت: شبکه فروش این کارخانه با مشکل مواجه شده است، با بحث کرونا هم فروشگاه‌های این کارخانه در سطح کشور تعطیل شد و هم تُجاری که با این کارخانه فعالیت داشتند به لحاظ اینکه فروش بازار نداشتند، نتوانستند که خرید از آن داشته باشند و هم تعهدات قبلی خود را عملیاتی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه یک سری مشکلات مالی در رابطه با بحث بازار دست به دست هم داد تا مقداری تولید این کارخانه با مشکل مواجه شود، گفت: در این راستا ما تاکید کردیم که این کارخانه تولید خود را تداوم بدهد، کارخانه به دنبال عوض کردن شبکه فروش خود برود و از فروش‌های اینترنتی استفاده کند.

صفی خانی، یادآور شد: شبکه مویرگی این کارخانه در سطح کشور مغازه بود، مردم باید مراجعه می‌کردند و این در حالیست که همه آنها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا تعطیل بودند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که این کارخانه فعالیت خود را شروع کند، گفت: در این رابطه کارخانه نیاز به سرمایه در گردش دارد، قبل از عید ما کارخانه را به بانک ملی و سپه معرفی کردیم، در این راستا از این دو بانک درخواست داریم که روند بررسی پرونده این کارخانه را تسریع دهند تا فعالیت خود را با استفاده از سرمایه در گردش شروع کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: کرونا شبکه فروش کارخانه را با مشکل مواجه کرده است، تجاری که با این کارخانه در ارتباط بودند با مشکل مواجه شدند و تقاضای بازار کارخانه به شدت پایین آمده است و به همین دلیل کارخانه تحت تأثیر قرار گرفته که امیدواریم با روش‌های مختلف معمول شبکه فروش آن تقویت شود و تقاضای بالا برود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.