امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۱۰/۴ تعداد بازدید: ۲۲۸
print

 استاندار لرستان تاکید کرد؛ نقاط حادثه‌خیز تا قبل از عید اصلاح شوند

استاندار لرستان بر لزوم اصلاح ۱۷ نقطه حادثه‌خیز این استان در سطح جاده‌ها تا قبل از ایام نوروز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در کارگروه ایمنی راههای لرستان در سخنانی با بیان اینکه موضوع تصادفات و کاهش تصادفات بسته ای از موضوعات فنی، اقتصادی و فرهنگی است و ابعاد مختلفی دارد، اظهار داشت: ایران جزء کشورهای بد از حیث آمار تلفات تصادفات رانندگی در جهان است و باید این امر کنترل و کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در استان اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است، گفت: موضوع تصادفات در جاده های روستایی استان باید کنترل شود چرا که میزان تلفات در تصادفات روستایی ۷۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه افزایش تصادفات در جاده های روستایی موجب می شود که کاهش تلفات در سایر محورهای استان محسوس نباشد، گفت: در مجموع میزان تلفات در تصادفات استان ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

خادمی با بیان اینکه لرستان در ایام نوروز جزء استان هایی بود که کاهش تلفات در تصادفات را داشت، گفت: ایمن بودن راهها برای کاهش تلفات تصادفات بسیار تاثیر گذار است و نقاط خاص حادثه خیر در شهرها و برون شهرها باید رفع شوند.

وی با بیان اینکه منابع مالی در این زمینه محدود است، تصریح کرد: با وجود همین منابع محدود برخی کارها را در این حوزه باید انجام دهیم که بر اساس گزارشی که ارائه شده اقدامات در این زمینه هدفمند بوده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ۵۵ درصد تلفات تصادفات رانندگی در هشت نقطه حادثه خیز استان رخ داده است، گفت: اگر این هشت نقطه اصلاح شوند در کاهش تلفات رانندگی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

خادمی در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات تاثیر گذار دستگاههای اجرایی در حوزه ایمنی راههای استان از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شوند، گفت: در این زمینه از ظرفیت صدا و سیما و همچنین سایر رسانه های استان استفاده شود.

وی تعداد نقاط حادثه خیز در سطح جاده های استان را ۱۷ مورد عنوان کرد و گفت: در این راستا تا قبل از ایام تعطیلات نوروز باید این تعداد نقطه حادثه خیز در سطح جاده ها با اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت اصلاح شوند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.