امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۵/۲۳ تعداد بازدید: ۷۸
print

 استاندار لرستان پیشنهاد ۵ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری برای صنعت لرستان

استاندار لرستان با اشاره به ارائه پیشنهاد ایجاد هلدینگ اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در صنعت لرستان گفت: ستاد جذب سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه احساس می شود لرستان دارد یک کریدور صنعتی می شود، اظهار داشت: صحبتی را از طریق رضا ویسه با معاون اول رئیس جمهور داشتیم که در دور دوم دولت آقای روحانی بتوانیم حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری صنعتی در استان داشته باشیم، اظهار داشت: هفته گذشته جلسه اول را در رابطه با این موضوع برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس این پیشنهاد ۴ میلیارد دلار اعتبار را صندوق توسعه ملی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد و یک میلیارد دلار اعتبار از سوی سرمایه گذاران آورده می شود، تصریح کرد: این هلدینگ صنعتی که ۲۰ درصد سهام آن مربوط به دولت است در قالب ایمیدرو یا ایدرو تشکیل می شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دیروز مجددا در رابطه با این قضیه صحبت کردم و قرار شد هفته آینده جلسه آن را داشته باشیم، افزود: در صورت تصویب این پیشنهاد ۱۹ هزار میلیارد سرمایه این هلدینگ اقتصادی خواهد بود.

بازوند یادآور شد: این هلدینگ شرایط را می تواند پررنگ تر و جامع تر ببیند و اقدام اساسی در رابطه با مبارزه با بیکاری انجام دهد.

رتبه ۱۶ لرستان در جذب سرمایه گذاری خارجی

وی با اشاره به اینکه سال گذشته توان زیادی روی بحث درون زا بودن اقتصاد در استان گذاشته شد، گفت: در دولت دوازدهم یک مقداری در استان باید روی بحث برون گرایی اقتصاد مقاومتی همت و تلاش کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه در این راستا یک ستادی تحت عنوان ستاد جذب سرمایه گذاری خارجی را در استان تشکیل داده ایم، تصریح کرد: در رابطه با جذب سرمایه گذاری خارجی سال گذشته رتبه ۱۶ استان ها را داشتیم و میزان سرمایه گذاری خارجی در استان ۷۲ میلیون دلار بوده است و امسال باید ۴ تا ۵ پله در این حوزه صعود کنیم.

بازوند با تاکید بر اینکه حداقل مبلغ سرمایه گذاری خارجی را برای امسال ۱۶۵ میلیون دلار در نظر گرفته ایم، افزود: جلسات ستاد جذب سرمایه گذاری خارجی به صورت هفتگی برگزارخواهد شد و اولین جلسه آن روز شنبه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بحث اعتبارات فاینانس را در این ستاد پیگیری می کنیم، گفت: به عنوان مثال خط اعتباری کره جنوبی را پیگیری می کنیم تا ۱.۷ میلیارد دلار از این خط اعتباری را برای احداث سد بختیاری بگیریم.

استاندار لرستان افزود: برای احداث آزادراه خرم آباد به کرمانشاه می توانیم از این خط اعتباری استفاده کنیم.

مصوبه هیئت دولت برای قلعه فلک الافلاک لرستان

وی ادامه داد: برنامه این ستاد از هفته آینده به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود و سهم لرستان در سرمایه گذاری خارجی را مشخص کرده و تکلیف هر دستگاه را مشخص می کنیم.

استاندار لرستان از ایجاد دفتر محرومیت زدایی در نورآباد از هفته آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این دفتر سرمایه گذران زیادی به این شهرستان می آیند.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آخرین جلسه هیئت دولت یازدهم مصوبه ای برای لرستان شکل گرفت، اظهار داشت: در رابطه با ساماندهی قلعه فلک الافلاک مصوبه ای گرفته ایم که به جزئیات آن اشاره نمی کنم؛ تا ۴ روز آینده مصوبه اش ابلاغ می شود.

وی بیان داشت: این مصوبه خوشحال کننده خواهد بود و امیدوارم عملیاتی شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.