امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۹/۱۳ تعداد بازدید: ۱۴۳
print

انتقادشدید امام‌جمعه خرم‌آباد از تخفیف‌ عوارض برای برخی افراد خاص

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: گزارش هایی به من رسیده در خصوص تخفیف نابجای عوارض شهرداری برخی پروژه ها از سوی اعضای شورای شهر که باید به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در حاشیه خطبه های امروز نماز جمعه خرم آباد با اشاره اینکه نقش مالیات در جامعه روشن است و پرداخت آن در تحقق اقتصاد مقاومتی اساسی و کلیدی است گفت: اگر می خواهیم که جامعه بر اساس داشته ها و ظرفیت های درونی اداره شود باید مالیات پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در مسئله مالیات باید عدالت مالیاتی مدنظر قرار گیرد گفت: اخذ مالیات باید متناسب با توان مالی افراد باشد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر جلوگیری از فرار مالیاتی و تخفیف و معافیت های مالیاتی نابجا تصریح کرد: متاسفانه گاهی به دلخواه افراد از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند و این در حالیست که معافیت مالیاتی بی ضابطه ضربه بزرگی به اقتصاد جامعه می زند.

وی با بیان اینکه برخی مواقع اعلام می شود که مردم عوارض شهرداری را پرداخت نمی کنند گفت: این امر به دلیل تبعیض ها و ناعدالتی هایی بوده که مردم می بینند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بیان کرد: گزارش هایی به من رسیده در خصوص عوارض برخی پاساژها، هتل ها، پروانه های ساختمانی و زمین های تفکیک شده از سوی اعضای شورای شهر که چه تخفیف های کلانی داده می شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه به شورای شهر و شهرداری اعلام می کنم که این پرونده ها را دوباره بررسی کنند گفت: در غیر این صورت اعلام می کنم که از فلان هتل، فلان پاساژ که باید عوارض هایی گرفته شود، چقدر گرفته نشده و تخفیف های بیجا داده شده است.

آیت الله میرعمادی افزود: چرا کسی که خانه کوچکی دارد یا می خواهد خانه کوچکی احداث کند تا قِران آخر از وی عوارض گرفته می شود و این در حالیست که دهها و صدها میلیون تومان برای برخی افراد تخفیف عوارض صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر این پرونده ها را دوباره بازنگری کنند در غیر اینصورت من نام می برم ادامه داد: چرا در حق مردم ظلم می شود و این در حالیست برخی افراد بر ثروت خود انباشته می کنند و این روند زمینه را برای فساد، تخفیف های بیجا، رشوه و سوءاستفاده فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی اختلاس و تخفیف های کذایی گرفته شود گفت: مردم باید از ترس سیلاب و بارندگی نتوانند در نماز جمعه حضور پیدا کنند برای اینکه خطر وجود دارد، این در حالی است که تخفیف های دهها میلیون و صد ها میلیون به برخی افراد داده می شود که رنگ نماز جمعه را به چشم نمی بینند.

وی تاکید کرد: رسانه ها نیز در این رابطه مسئول هستند و این پرونده ها را باید اطلاع رسانی کنند که مردم متوجه شوند چه اتفاقاتی رخ می دهد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.