امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۸/۳ تعداد بازدید: ۲۷۰
print

تولد ۱۰۹ پسر به ازای ۱۰۰ دختر در لرستان

مدیر کل ثبت احوال لرستان از ثبت ۲۹۵ مورد دو قلو زایی در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی امانی پور با تشریح خلاصه آمار ثبت وقایع حیاتی استان لرستان در شش ماه اول سال جاری اظهار داشت: در لرستان طی این مدت ۱۹ هزار و ۱۷۴ واقعه ولادت به ثبت رسیده که از کل ولادتهای ثبت شده ۹ هزار و ۹۶۴ مورد یعنی ۵۲ درصد پسر و ۹ هزار و ۲۱۰ مورد یعنی ۴۸درصد دختر بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع به ازای هر ۱۰۹ پسر ۱۰۰ دختر  در لرستان متولد شده است گفت: از کل ولادت های ثبت شده در لرستان ۱۳ هزار و ۱۱ مورد یعنی ۶۷.۹ درصد شهری و شش هزار و ۱۶۳ مورد یعنی ۳۲.۱ درصد روستایی بوده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان با اشاره به اینکه از کل ولادت های ثبت شده در لرستان در این مدت ۲۹۵ مورد دوقلو و ۱۱ مورد سه قلو بوده است است گفت: در شش ماه اول سالجاری در هر شبانه روز به طور متوسط ۱۰۳ نوزاد و هر ساعت تقریبا ۴ نوزاد در استان متولد شده است.

امانی پور  تصریح کرد: در مجموع ۹۹.۵ درصد از کل ولادتهای ثبت شده لرستان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همچنین طی شش ماه اول امسال چهار هزار و ۱۸۳ واقعه فوت در لرستان به ثبت رسیده گفت: از این تعداد دو هزار و ۴۱۵ مورد یعنی ۵۷.۷ درصد مرد و هزار و ۷۶۸ مورد یعنی ۴۲.۳ درصد زن بوده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه از این تعداد واقعه فوت در لرستان سه هزار و ۶۱ مورد یعنی ۷۳.۲ درصد شهری و هزار و ۱۲۲ موردیعنی ۲۶.۸ درصد روستائی بوده است گفت: به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۲ مورد واقعه فوت در لرستان به ثبت رسیده و در هر ساعت تقریبا یک واقعه فوت ثبت شده که در نهایت ۹۹.۲ درصد از فوت های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

امانی پور در مورد فراوانی نام نیز در لرستان طی شش ماه نخست امسال گفت: در این مدت فراوانی ۵ نام اول پسران که در لرستان برای فرزندان انتخاب شده به ترتیب امیرعلی با ۴۱۳ مورد، حسین با ۳۹۴ مورد، محمد با ۲۹۳ مورد، محمدطاها با ۲۷۴ مورد و علی با۲۶۷ مورد بوده است.

وی گفت: همچنین در بین دختران بیشترین نام منتخب به ترتیب فاطمه با ۵۸۲ مورد، زهرا با ۲۹۰ مورد، آوا با ۱۹۹ مورد، باران با ۱۹۴ مورد و رها با ۱۸۹ مورد بوده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.