امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۶/۷ تعداد بازدید: ۳۲۷
print

دانشگاه لرستان دربین دانشگاه های سطح سه کشور قرار دارد

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های سطح سه کشور قرار دارد، گفت: در سطح‌بندی «آی اس سی» نیز این دانشگاه رتبه چهل و یکم را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عزیزی ظهر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ابتدا نظارت بر خوابگاه های خودگران که قانونا باید با دانشگاه مادر استان یعنی دانشگاه لرستان باشد با یکی از دانشجو ها بود و اصلا نظارتی نمی شد، ظهار داشت: کمیته نظارت بر خوابگاه ها در دی ماه ۹۳ تشکیل شد؛  چالش های بسیار زیادی از جمله همین موارد مطرح شده در جلسه در خوابگاه های خودگردان وجود داشت.

پلمب ۲ خوابگاه خودگردان

وی با بیان اینکه امروز حداقل از نظر دانشگاه لرستان هیچ خانم دانشجوی متقاضی در خوابگاه های خودگردان نداریم، حتی دانشجوهای شبانه دختر را خوابگاه داده ایم، تصریح کرد: الان هم ظرفیت خالی در خوابگاه ها در قسمت خواهران داریم اما به شدت در بخش برادران مشکل داریم.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه کمیته نظارت بر خوابگاه ها زیر نظر کمیسیون دانشجویی شورای تامین استان است و جلسات آن زیر نظر معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان برگزار می شود، افزود: مسائل و مشکلات خوابگاه های خودگردان در جلسات این کمیسیون مطرح شده و یک تا ۲ خوابگاه خودگردان نیز پلمب شده و به برخی تذکر دادیم.

خوابگاه هایی که در تابستان مسافرپذیر می شوند

عزیزی با اشاره به اینکه تابستان ها که دانشجو به شهر خود می رود اثاثیه خود را در انباری خوابگاه می گذارند و مسئولین این خوابگاه های خودگردان که بخش خصوصی هستند اطلاعیه می دهند و خوابگاه در واقع مسافر پذیر می شود، گفت: از نظر قانون صندوق رفاه این کار خلاف است و تذکر داده ایم اما به هر حال ملک شخصی است و در این فاصله که دانشجو نیست مهمانسرا می شوند.

وی یادآور شد: این در حالی است که در تابستان باید نواقصی که خوابگاه در طول ترم داشته رفع شود تا مهرماه که دانشجو می آید.

برنامه این است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه با وقوع تخلف در این خوابگاه ها بار اول تذکر کتبی می دهیم و اگر اصلاح نشود آن را پلمب می کنیم، تصریح کر: در بخش برادران توانسته ایم حداکثر ۶۵۰ دانشجو را در خوابگاه های خود پذیرش کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه خوشبختانه با صندوق رفاه تعامل کرده ایم و تسهیلاتی گرفته ایم و در آینده خوابگاهی در داخل سایت دانشگاه برای دانشجویان پسر می سازیم، گفت: برنامه این است آرام آرام خوابگاه ها را در سایت دانشگاه تجمیع کنیم.

دانشگاه لرستان در بین دانشگاه های سطح ۳ کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سطح بندی دانشگاه ها در کشور اظهار داشت: حدود ۲۰ دانشگاه کشور در سطح یک قرار دارند و بقیه دانشگاه ها در سطح دو و یکسری هم سطح ۳ و ۴ هستند.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه این دانشگاه در بین دانشگاه های سطح سه کشور قرار دارد، افزود: بین المللی شدن مخصوص دانشگاه های سطح یک و دو است اما ما این موضوع را قبول نکرده ایم.

عزیزی با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان با دانشگاه برلین تفاهم نامه دارد و به دنبال این هستیم که دانشجوی مشترک داشته باشیم، ادامه داد: مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم به این موضوع ایراد گرفته است که بین المللی شدن خاص دانشگاه های سطح یک است، اما اگر این نگاه باشد ما تا آخر سطح سه می مانیم.

برای مهرماه هم حداقل ۱۰ دانشجوی خارجی خواهیم داشت

وی با بیان اینکه مدیر همکاری های بین المللی وزارت علوم تایید کرده و پیگیر هستیم که دانشگاه لرستان بین المللی باشد، تصریح کرد: ۳ دانشجوی پسا دکتری لرستان در برلین درس می خوانند و در حال حاضر ۶ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان داریم.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: برای مهرماه هم حداقل ۱۰ دانشجوی خارجی خواهیم داشت.

تنزل لرستان در سطح بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ارزیابی های وب سنجی دانشگاه لرستان رتبه ۸۴ را دارد، ادامه داد: در سطح بندی «آی اس سی» که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام منتشر می کند نیز دانشگاه لرستان رتبه ۴۱ را داشته و تنزل یافته است.

وی با بیان اینکه برای تعیین این رتبه بندی میانگین عملکرد سه سال و ۵ سال گذشته را می گیرند و رتبه بندی سال ۹۷ جزو عملکرد ماست، تصریح کرد: در این سال ها در خیلی از شاخص ها ارتقا یافته ایم، الان ۷۰ دانشیار،  ۲۹۴ مقاله آی اس آی و ۱۴ استاد تمام داریم و پیش بینی ما این است که حداقل یک تا دو پله سطح دانشگاه ارتقا می یابد.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۸ هزار و ۷۵۰ دانشجو داریم، افزود: در پذیرش امسال مهر ماه نیز ۶۰۰ دانشجو پذیرش می شود که ۱۵۰ نفر از آن ها در مقطع دکتری تحصیل خواهند کرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.