امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۹/۱۱ تعداد بازدید: ۳۳۹
print

در بازدید از پروژه‌های بروجرد مطرح شد؛ آغاز فعالیت خودروسازی بروجرد

استاندار لرستان از آغاز فعالیت خودرو سازی بروجرد تا اسفندماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی در حاشیه بازدید از پروژه ها و صنایع شهرستان بروجرد در سخنانی با اشاره به سد آبسرده این شهرستان اظهار داشت: این پروژه یکی از سدهای مهم استان بوده که برای تامین آب شرب و صنعت شهرستان بروجرد قرار است که به بهره برداری برسد.

پیگیری برای افزایش اعتبارات سد «آبسرده»

وی با بیان اینکه این سد دارای پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی است عنوان کرد: این سد امسال اعتبار دارد و سال آینده نیز به دنبال این هستیم که اعتبارات آن را افزایش دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه حجم منابعی که به پروژه تزریق شده نسبت به نیاز پروژه پایین است که البته این امر نیز مشکل کلی در کشور بوده و باید تلاش کنیم که سال آینده اعتبارات بیشتری به این سد اختصاص دهیم افزود: امسال نیز شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و ۱۳ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقه ای به این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

خادمی با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد آبسرده بروجرد هزینه شده است گفت: امیدواریم که سال آینده بتوانیم این اعتبارات را بیشتر کنیم.

اجرای طرح توسعه نساجی بروجرد

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید از رنگ رزی نساجی بروجرد نیز بیان داشت: برای این پروژه نیز از سوی سرمایه گذار ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و آماده بهره برداری است و یکی از پروژه های خوب این شهرستان محسوب می شود چرا که سرمایه گذار این طرح اهلیت لازم را دارد و منابع مالی آن را نیز تامین کرده است.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به کارخانه نساجی بروجرد نیز بیان داشت: این واحد نماد شهرستان بروجرد بوده و در حال حاضر حدود ۸۵۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت هستند.

خادمی با بیان اینکه این واحد نیز مانند بقیه واحدهای نساجی در کشور مشکلاتی دارد و نتوانسته که با تکنولوژی روز خود را سازگار کند ادامه داد: در این راستا در بخش ریسندگی، بافندگی و رنگ رزی یک طرح توسعه دارد که در قالب آن تجهیزات جدیدی وارد شد و بانک ملی نیز قول مساعد داده که تسهیلات و سرمایه در گردش را برای اجرای طرح توسعه این واحد اقتصادی پرداخت کند و اگر این امر صورت گیرد می توان ظرفیت اشتغال و تولید را در این واحد به دو برابر رساند.

افتتاح پروژه پل «شهدای دانش آموز» تا سال آینده

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه عمران شهری پل «شهدای دانش آموز» در بروجرد تصریح کرد: این پروژه علیرغم مزاحمت هایی که برای مردم ایجاد کرده مدتی است که ناتمام مانده و جزء پروژه هایی بوده که ما آن را به عنوان پروژه خاص در استان تعریف کرده ایم.

استاندار لرستان با بیان اینکه این پروژه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد گفت: دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به این پروژه تخصیص داده ایم و باید منابع آن را پرداخت کنیم تا ظرف سال آینده آن را به بهره برداری برسانیم چرا که به این شکل ماندن آن زیبنده نیست.

افتتاح بیمارستان آیت الله بروجردی در دهه فجر امسال

خادمی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آیت الله بروجردی بیان داشت: کار در این بیمارستان تمام شده و بیش از ۹۰ درصد تجهیز آن نیز انجام شده و بخش های اصلی و خدمات چهار گانه آن به طور کامل انجام شده است.

وی با بیان اینکه تجهیز بخش هایی مانند اتاق عمل و ... و همچنین خرید دستگاه «سی تی اس کن» و «ام آر آی» باقی مانده است گفت: در این راستا مقرر شده که برای رفع این مشکلات استانداری و همچنین نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در وزارتخانه پیگیری کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه امیدواریم که این بیمارستان تا دهه فجر امسال به طور کامل تکمیل و تحویل مردم داده شود افزود: تلاش ما این بوده که در زمان لازم این بیمارستان افتتاح شود.

آغاز فعالیت کارخانه خودروسازی بروجرد تا اسفندماه

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه سد شهید بروجردی بیان داشت: این پروژه برای تامین آب شرب شهر بروجرد در حال اجرا است چرا که این شهر آب پایدار ندارد که در این راستا این پروژه تخصیص آب دارد اما به دلایل مختلف متوقف شده بود و اعتبارات آن نیز مسدود شده بود.

وی با بیان اینکه در پیگیری های که از طریق وزارت نیرو صورت گرفته  از حالت مسدودی خارج می شود و منابع خواهد داشت افزود: در سال ۹۷ برای این پروژه اعتبار اختصاص پیدا خواهد کرد.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به طرح سیلیکون متال در شهرستان بروجرد گفت: بخشی از کار این طرح شروع شده و به دنبال واگذاری معدن و زمین های مورد نیاز برای انجام کار در آن هستیم و در آینده نزدیک با توجه به مذاکره با سرمایه گذار خارجی کارهای عملیاتی اصلی آن شروع می شود چرا که ما به دنبال این هستیم که شهرک صنعتی سیلیکون متال را در این شهرستان ایجاد کنیم.

خادمی همچنین با اشاره به کارخانه خودرو سازی شهرستان بروجرد نیز گفت: در این راستا مقرر است که در این کارخانه ماشین فوتون مونتاژ شود چرا که زیر ساخت اولیه خط تولید آن آماده شده و طبق برنامه های که سرمایه گذار اعلام کرده قرار است تا اسفند ماه تولید خودرو فوتون شروع شود و این کارخانه به نماد توسعه استان تبدیل شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.