امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۷/۹ تعداد بازدید: ۷۰
print

 در شورای بحران لرستان مطرح شد پول احداث تاسیسات ۳۷ روستا را نداریم نماینده سازمان بودجه کجاست

در حالی برای احداث تاسیسات زیربنایی ۳۷ روستای سیل‌زده اعتباری وجود ندارد که سازمان برنامه و بودجه لرستان نیز بدون مدیر رها شده و پیگیری برای اختصاص اعتبار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه شورای هماهنگی ستاد بحران لرستان با حضور مدیران این استان در معاونت استانداری لرستان برگزار شد و یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه موضوع تعیین تکلیف پروژه های احداث تاسیسات زیربنایی آب، برق و گاز روستاهای سیل زده بود.

در حوزه تاسیسات زیربنایی روستاها نیازمند به مساعدت هستیم

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در این رابطه با اشاره به اینکه ۲۵ سایت جابجایی روستاهای سیل زده را داریم که در حوزه تاسیسات زیربنایی نیازمند به مساعدت هستند، اظهار داشت: خواهش داریم بحث انشعابات و تاسیسات زیربنایی را دستور بدهید تعیین تکلیف شود تا در بحث واگذاری و احداث بنا سریع تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه به طور مثال سه سایت چم مهر جابجایی روستا دارند و لوله کشی گاز و آب می خواهند، تصریح کرد: الان بیشتر در حوزه آب روستایی دچار مشکل هستیم.

 

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه ۳۷ سایت جابجایی روستاهای سیل زده نیازمند انشعابات آب هستند، گفت: اجرای پروژه های این بخش ۱۰۸ میلیارد اعتبار می خواهد و در حال حاضر اعتباری برای این امر وجود ندارد و پروژه ها می مانند.

وی تصریح کرد: در تهران خیلی پیگیری کرده ایم، لازم است تامین زیرساخت ها از جمله آب در موافقت نامه ساخت مسکن روستاییان توسط بنیاد مسکن بیاید تا موضوع حل شود.  

پروژه ها با کدام اعتبار باید انجام شوند!؟

گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با بیان اینکه تصمیم گیری باید منطبق بر حقایق باشد و نمی شود به مردم دروغ گفت، تصریح کرد: پروژه ها با کدام اعتبار باید انجام شوند!؟

وی افزود: الان ۶ ماه بعد از سیل نشسته ایم می گوییم ۳۷ تا روستا داریم که تاسیسات زیربنایی ندارند و نزدیک ۲۰۰ میلیارد پول هم می خواهند و چیزی هم پیش بینی نشده است.

در ادامه این جلسه و پس از بحث هایی پیرامون تامین اعتبار اجرای پروژه های تاسیسات زیربنایی ۳۷ روستای سیل زده لرستان، اعلام شد که سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار مورد نیاز را تخصیص دهد؛ اما برای این سوال معاون استاندار لرستان که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان چه کسی در جلسه حضور دارد، پاسخی وجود نداشت!

سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان(برنامه و بودجه) در حال حاضر رئیس ندارد و این درحالیست که استان سیل زده لرستان نیازمند به پیگیری مستمر برای جذب و تخصیص اعتبار اجرای پروژه های جبران خسارت سیل است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.