امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۷/۸ تعداد بازدید: ۲۸۲
print

 در گفت و گو با مهر مطرح شد؛ تعریض مسیر اصلی مجموعه تاریخی «طباطبایی‌ها» در شهر بروجرد

علی روزبهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت گردشگری در رونق اقتصادی شهر بروجرد، اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده و کارشناسی های صورت گرفته توسط شهرداری بروجرد یکی از چالش های پیش روی گردشگری بروجرد مشکلات ترافیکی اطراف مجموعه تاریخی گردشگری «طباطبایی ها» بود که در فاز اول یکی از خیابان های منتهی به این مجموعه در جوار پارک «صامتیه» در حال تعریض است.

وی با بیان اینکه این مسیر دو طرفه است، تصریح کرد: سال ها بود که در این مسیر دو خودرو با مسیر های متفاوت برای تردد از این کوچه با مشکل مواجه می شدند که این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با جلسات متعدد میدانی با شهردار و معاونان وی تصمیم بر این شد تا این مسیر تعریض شود.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد، خاطر نشان کرد: این مسیر از کنار خانه های تاریخی «مصری» و «مغیث الاسلام» است و انتهای آن به خانه های تاریخی «بیرجندی»، «حاتمی»، «کمال نبوی»، «افتخارالاسلام»، «نبوی طباطبایی» و حمام تاریخی «سید» منتهی می شود.

روزبهانی، گفت: یکی دیگر از دلایل توجه شهرداری به این مسیر وجود مقبر شاعر «عارف صامت بروجردی»، مقبره پدر آیت الله العظمی «بروجردی» و مقبر آیت الله «محمود مواهبی» فقیه برجسته دوران ناصرالدین شاه صاحب کتاب «مواهب السنیه» و... بوده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.