امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۱۰/۴ تعداد بازدید: ۱۰۵
print

دهه پایانی دی‌ماه؛ مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت لرستان ‌برگزار می‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان گفت: مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت این استان دهه پایانی دی‌ماه، با همکاری اتحادیه مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت لرستان و سازمان تبلیغات اسلامی‌ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌ امروز، دوم دی‌ماه در دومین جلسه کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، که با حضور اعضای شورا و نمایندگان دستگاه‌های قرآنی برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت لرستان طی بهمن‎ماه امسال، گفت: استان لرستان در سال‌جاری برای دومین‌بار میزبان برگزاری هفته قرآن و عترت استان لرستان، در دهه اول بهمن‌ماه است.
وی ادامه داد: این اداره‌کل در طلیعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علاوه‌بر برنامه‌های مشارکتی، یک‌سری برنامه‌ها در دست اجرا دارد که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و دیگر دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی برگزار می‌شود.
احمدی ادامه داد: در قالب هفته قرآن و عترت لرستان ١٤ جشنواره فرهنگی و هنری با موضوعات مرتبط با حوزه قرآن و عترت، مسابقات تخصصی قرآنی، همایش‌های علمی و تخصصی در حوزه قرآن و عترت، محافل و مجالس انس با قرآن‌کریم، مجالس تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم، همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان و تجلیل از خانواده شهدا و چندین برنامه دیگر برگزار خواهد شد.
احمدی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت لرستان طی دهه اول بهمن‌ماه سال‌جاری، عنوان کرد: مسابقات قرآن هفته قرآن و عترت استان نیز در رشته‌های قرائت قرآن ویژه آقایان، ترتیل‌خوانی قرآن‌کریم ویژه بانوان، مسابقات شفاهی حفظ یک تا ٥ جزء قرآن‌کریم بانوان و اقایان ویژه افراد زیر ١٥ سال و مسابقات شفاهی حفظ ١٠ تا ٢٠ جزء قرآن‌کریم بانوان و اقایان، به دبیری اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، برگزار خواهد شد.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: فراخوان مجموعه جشنواره‌ها اوایل مردادماه در سراسر استان پخش شده و آثار خوبی در زمینه‌های مختلف جشنواره‌ها با موضوعات قرآنی تولید شده و اکنون مجموعه فرهنگی، هنری و قرآنی خوبی در دست داریم.
وی افزود: مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت لرستان دهه پایانی دی‌ماه، با همکاری اتحادیه مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان و سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار خواهد شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.