امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۵/۲ تعداد بازدید: ۱۶۹
print

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستانرونق تولید در ۴ کارخانه لرستان

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: باید با توسعه رویکردهای مدیریتی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مغفول صنعت استان بپردازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفی خانی روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی گفت: واحدهای صنعتی بزرگ و پویای استان با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند.

وی افزود: در حال حاضر با شرایط سختی در حوزه صنعت و تولید مواجه هستیم که بخش زیادی از آن به مشکلات موجود در زمینه تامین مواد اولیه برمی گردد.

صفی خانی ادامه داد: برای حفظ ظرفیت واحدهای تولیدی و توسعه صادرات باید رویکردها را تغییر بدهیم و با استفاده از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی به توسعه رویکردهای مدیریتی و بهره گیری از ظرفیت های مغفول بپردازیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی صورت گرفته است، گفت: نیاز است که برخی از واحدهای فعال ما ظرفیت تولیدشان را افزایش دهند و یکی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اولویت بندی زمانی برای رفع مشکلات واحدها بخصوص در زمینه تسهیلات باشد.

صفی خانی افزود: متاسفانه برخی از فعالان اقتصادی عنوان می کنند که در سامانه نیپا ثبت نام کرده اند ولی ۶۰۰ نفر جلوی آنهاست که باید وزارت صنعت، معدن و تجارت با اولویت به پیگیری مشکلات این واحدها بپردازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: در حالیکه بسیاری از واحدهای ما مشکلات بانکی دارند، تبصره ۱۶ اجرایی نمی شود.

صفی خانی اضافه کرد: متاسفانه در زمینه تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها هم مشکلات متعددی داریم که باید در این زمینه سیاست گذاری صحیح و مناسبی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی ما واحد تحقیق و توسعه فعال دارند و محصول رقابتی دارند و منتظر نیستند که دولت محصولشان را برایشان بفروشد ولی باز هم نیازمند نگاه های مدیریتی صنعتی قوی در استان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجلیل از ۱۹ نفر فعال و همکار در زمینه صنعت گفت: صنعت گران استان فراز و نشیب ها و مشکلات زیادی را تجربه کرده اند ولی عشق و علاقه به این حوزه انگیزه تلاش و تولید آنهاست.

صفی خانی اضافه کرد: خوشبختانه تولیدات زاگرس خودرو استان بعد از چند سال تعطیلی به زودی وارد بازار می شود و تولیدات نساجی بروجرد بعد از یکسال بحران به ۱۱ میلیون متر مربع افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: فاز توسعه کارخانه فروآلیاژ نیز در حال اجراست و مجموعه همارشتن هم دوران سخت گذار را طی کرده و به شرایط مطلوب رسیده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.