امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱۰/۶ تعداد بازدید: ۴۴۸
print

ساخت بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری کشور در خرم آباد

استاندار لرستان از احداث اولین و بزرگترین بوستان مینیاتوری کشور در مرکز این استان خبر داد.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به وجود ۲۹ منطقه نمونه گردشگری در لرستان اظهار داشت: مساحت این مناطق نمونه گردشگری استان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این مناطق، یک جاذبه گردشگری خاص در لرستان هستند عنوان کرد: این مناطق شامل آبشار «بیشه»، بوستان بزرگ «مخملکوه»، «گلدشت» بروجرد، «خانی آباد» الیگودرز، «کهمان» الشتر و ... است.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به ساخت قرینه دریاچه «کیو» در جنوب شهر خرم آباد و جوار پل تاریخی شاپوری تحت عنوان بوستان شاپوری عنوان کرد: این بوستان با وسعتی در حدود دو برابر بوستان «کیو» و نزدیک به ۳۱ هکتار در حال ساخت است.

بازوند با بیان اینکه در این بوستان دریاچه ای به وسعت هشت هکتار ایجاد خواد شد گفت: در مرکز ثقل بوستان شاپوری، پل تاریخی شاپوری قرار گرفته که وجود آن در پارک جذابیت بیشتری برای گردشگران فراهم می کند.

وی گفت: علاوه بر بوستان شاپوری، یک بوستان شش هکتاری مینیاتوری در شهر خرم آباد در حال ساخت است.

بازوند عنوان کرد: در این بوستان همه آثار تاریخی، گردشگری و جاذبه های توریستی سطح استان در مقیاسی کوچک تر و به شکل ماکت به نمایش گذاشته می شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: می توان گفت که بوستان مینیاتوری خرم آباد، اولین و بزرگترین بوستان مینیاتوری کشور بوده که با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.