امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۷/۹ تعداد بازدید: ۹۸
print

شناسایی و برخورد با رسانه‌های «باج‌خواه»عدالت نماددستگاه قضا است

رئیس کل دادگستری لرستان، شناسایی رسانه‌های مخرب در فضای مجازی و غیر مجازی که قصد باج‌خواهی دارند را یکی از برنامه‌های این نهاد در استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رزم در بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت خوب و همدلی جمیع همکاران و همتی که در دادسرای خرم آباد دارند در اوج خدمت رسانی بی منت نسبت به مردم، کار را برای رضای خدا انجام دهند چرا که خدمت به خلق خدمت به خداست و مطیع خدا بودن نیز خود نوعی خدمت افضل است.

وی با اشاره به این موضوع که نماد عدالت، دستگاه قضایی است، تصریح کرد: هرچند که دولت می بایست این وظیفه بزرگ را به دوش بگیرد؛ لکن مردم اجرای عدالت را از دستگاه قضایی مطالبه می کنند و در حقیقت احقاق حق و ابطال باطل از رموز حقیقی عدالت است.                                     

رئیس شورای قضایی لرستان در ادامه خطاب به قضات و دادستان مرکز استان، بیان داشت: از آنجایی که مردم ولی نعمتان ما هستند بایستی نحوه رسیدگی به پرونده ها به گونه ای باشد که مردم راضی باشند و نمود عدالت را عینا ببینند، چرا که زیر ذره بین عدل الهی و بعد از آن مردم هستند و این مهم باید به گونه ای باشد که خروجی آن مبارزه با ظلم بر اساس قانون و حمایت از مظلوم به معنای تام کلمه و آن هم بر اساس قانون مدون کشور باشد.                                                                                            

رزم همچنین با اشاره به ۳۰ برنامه سند تحول قضایی، خاطر نشان کرد: کاربردی کردن این سند تحول از جمله اقدامات برنامه های استان است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش اطاله دادرسی،  سرعت و دقت در کار، برخورد جدی با مخلین نظم و امنیت، شناسایی رسانه های مخرب، چه در فضای مجازی و غیر مجازی که قصد باج خواهی دارند و ... از جمله برنامه های در دستور کار است، گفت: همچنین اهدای مرخصی به زندانیانی که مستحق مرخصی هستند، جلوگیری از مرخصی، عفو و تعلیق مجرمین خاص و خطرناک،  دستگیری قاتلین فراری و مبارزه جدی با جرائم خشن و سازمان یافته، هوشیاری در مقابل دلالانی که قصد اخاذی و ضربه زدن به دستگاه قضایی و مردم را دارند از دیگر برنامه های مدنظر در استان خواهد بود.                

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.