امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۱/۱۵ تعداد بازدید: ۲۲۳
print

 لاریجانی تاکید رهبر انقلاب بر تامین امکانات زندگی سیل‌زدگان

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تامین امکانات زندگی سیل زدگان گفت: حادثه سیل در لرستان خیلی عمیق بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه مهم این است راه روستاها برقرار شود تا آب و برق و گاز اتصال یابد، اظهار داشت: سریع‌تر تمهید کنید این کار صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های امروز نشان می‌دهد اولین مسئله ضروری مسئله ارتباطات است، تصریح کرد: ارتش و سپاه نمی‌دانند چگونه اقلام را برسانند؛ مسئولان می‌گویند تا حدی مسئله راه حل شده اما هنوز حل نشده است. خواهش می‌کنم آقای جهرمی اینجا باشند تا مشکل حوزه راه را حل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله گاز تقریباً حل شده است، آن‌هایی که حل نشده تلاش کنید زودتر حل شود، افزود: آب آشامیدنی ندارند مردم، آقایی امروز می‌گفت نتوانسته‌ام وضو بگیرم نماز بخوانم.

لاریجانی افزود: وقت بگذارید، شرایط مردم شرایط خیلی خاصی است و می‌ارزد که وقت خود را در سطح ملی کم کنیم و اینجا مستقر شویم تا حل شود.

وی با اشاره به اینکه یک مساعدت‌های فوری نیاز است، امشب هم از دولت خواستم مبالغی را در اختیار استاندار لرستان بگذارند، سازمان برنامه و بودجه یک منابعی بگذارد تا دستگاه‌ها بتوانند مشکلات را حل کنند؛ اظهار داشت: هواشناسی باز گزارش بارش باران داده‌اند، بیستم فروردین بارش جدی تری داریم، همین سیلی که آمده در داخل شهر خرم آباد و در جاهای دیگر بستر رودخانه مقدار زیادی سنگ و خاک آورده است که دوباره ممکن است شهر را درگیر کند؛ برای لای روبی رودخانه‌ها اولویت قائل شوید و مسئول آن مشخص شود. شهرداری‌های دیگر را بیاورید کمک کنند تا دوباره در بارش‌های پیش رو مشکل نداشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه توزیع ارزاق و آب باید نظمی داده شود، افراد با ترابری هوایی رسیدگی می‌شوند، بخشدار و فرماندار و مسئولین روستاها باید همکاری کنند، دهیار می‌تواند محموله را بگیرد و توزیع کند، تصریح کرد: زود باید به نظم برسیم؛ مردم مشکلات چادر داشتند، هوا سرد است و تأمین چادر ضروری است. باید لباس به مردم داد، هرجوری می‌شود این را تأمین کنید.

لاریجانی با تاکید بر اینکه حادثه بزرگ و عمیقی بوده است، حجم آبی که عبور کرده بسیار است، افزود: در گذشته حجم سد زیادی را در کشور سامان دادند و الان نباید متوقف بماند، باید در این رابطه توجه ویژه به لرستان شود.

وی با اشاره به اینکه برخی حرف‌های گستاخانه در خارج کشور می‌شود من جمله وزیر خارجه بی مغز آمریکا که گفته است مسئولین استانی ناکارآمد بوده‌اند، یادآور شد: خودشان در حادثه آریزونای جنوبی چندسال گرفتار بودند؛ حادثه سیل در کشور خیلی عمیق بوده است، البته همیشه باید پیشگیری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر روانی وقتی شهری دچار حادثه می‌شود زود باید شرایط را عادی کرد، ‬در خرم آباد همچنان گل و لای در شهر است، باید تمیز کنند شهر را تا خاطره ناجوری در ذهن مردم نباشد، تصریح کرد: ‬اگر شهرداری مشکل مالی دارد حل کنید. کمک‌ها فوری شود و شهر از حالت به هم ریخته دربیاید.

لاریجانی با تاکید بر اینکه به مردم خیلی خسارت خورده است، از نظر منزل و مغازه و دام، این نگرانی و اضطراب در مردم نباشد که خسارات جبران نمی‌شود، افزود: ‬رهبر انقلاب دیروز جلسه‌ای گذاشتند و تاکیداتی کردند من جمله همین موضوع، ‬نگرانی در بین مردم نباشد که سیلی آمد و امکاناتی داده می‌شود و بعد هرکسی می‌رود سر کار خودش و مغازه و خانه آنها حل نمی‌شود. لازم باشد این موضوع را در مجلس مصوب می‌کنیم. برخی خانم‌ها و آقایان می‌گفتند همه زندگیشان را از دست داده‌اند، نگرانی مردم درست است و وقتی رهبری گفتند مسئله منزل و امکانات مردم حل شود حتماً پیگیری می‌شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.