امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ تعداد بازدید: ۱۰۱
print

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تأکید کرد لزوم تسریع در تکمیل موزه دفاع مقدس لرستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر ضرورت تسریع در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله ناصر پور ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علمی کاربردی لرستان در سخنانی بابیانی اینکه منزلت شهید را انسان نمی‌تواند تشخیص و به‌جا بیاورد اظهار داشت: باید راه شهدا را تشخیص بدهیم و امام(ره) تشخیص راه دادند و برای خدا قدم برداشتند.

انقلاب اسلامی ایران موازنه قدرت را در دنیا بر هم زد

وی با تأکید بر اینکه برای ادامه راه  و مسیر انقلابی چهارعنصر و مؤلفه اساسی را نیاز داریم گفت: تشخیص راه، ابزار حرکت، حرکت در این راه با استفاده از این ابزار و تداوم این راه ازجمله این چهار مؤلفه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک نگاه بسیار متعالی را به بشریت تقدیم کرد گفت: انقلاب اسلامی ایران موازنه قدرت را در دنیا به هم زد.

ناصر پور در ادامه سخنان خود بابیان اینکه با تأکید بر اینکه ما در انقلاب اسلامی راه خدا را در پیش گرفتیم و پشت سر امام(ره) حرکت کردیم افزود: در هشت سال دفاع مقدس دنیا در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاد اما رژیم بعث صدام در مقابل انسان‌هایی که راه امام خود را ادامه دادند شکست خورد.

وی با تأکید بر اینکه میوه انقلاب در دفاع مقدس به ثمر رسید گفت: اقشار مختلف به‌فرمان امام(ره) لبیک گفتند و وحدت و انسجام برای دفاع از کشور ایجاد شد.

دفاع مقدس متعلق به مردم است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه در دفاع مقدس وحدت را در کنار باور، شجاعت، شهامت، استکبارستیزی، معنویت، خداباوری، خودباوری و ... قرارداد گفت: در جمهوری اسلامی به مردم بها، ارزش و شخصیت داده شد و امروز نیز این نگاه و رویکرد جمهوری اسلامی در دنیا مورد اقبال قرارگرفته است.

ناصر پور با تأکید بر اینکه جامعه جهانی به سمت بهره‌برداری از دستاوردهای دین حرکت می‌کند افزود: انسان‌های صالح ارزش‌هایی آفریدند و هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند.

وی بابیان اینکه معنویت جنگ و دفاع مقدس باید استمرار داشته باشد و باید به آن پرداخت افزود: باید این ارزش‌ها را در عمل، رفتار و کارهای خود به آن پایبند باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه حفظ ارزش‌ها و معنویت حاکم بر دوران دفاع مقدس منجر به حفظ نظام و انقلاب می‌شود تصریح کرد: این ارزش‌ها مختص به جناح چپ، راست، و ... نیست بلکه متعلق به مردم بوده و دفاع مقدس غیر از امام، مردم و امت به کسی وابسته نیست.

ضرورت تسریع در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان

ناصر پور با تأکید بر اینکه جلوگیری از انحراف از ارزش‌ها یکی از اقدامات و برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است افزود: جلوگیری از فراموشی این ارزش‌ها نیز همواره مدنظر است.

وی با تأکید بر اینکه این ارزش‌ها منجر به ایجاد هویت سیاسی در جمهوری اسلامی شد و مبنای مدیریت جهادی قرار گرفت گفت: امروز چهره نبرد دشمن در عرصه ذهن و فکر جوانان ما وجود دارد تا اراده هشت سال دفاع مقدس را از بین ببرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بابیان اینکه لرستان به گردن دفاع مقدس خیلی حق دارد افزود: در این راستا ما در حال تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان هستیم تا این ارزش‌ها ثبت و ضبط کنیم.

ناصر پور با اشاره به مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان نیز گفت: این مرکز زحمات هشت سال دفاع مقدس استان را به تصویر می‌کشد.

وی با تأکید بر اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان به‌عنوان مبلمان شهری جزء واقعیت‌های شهر خرم‌آباد محسوب می‌شود و همه باید کمک کنیم که این مرکز فرهنگی زودتر راه‌اندازی شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.