امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ تعداد بازدید: ۶۶
print

 مدیرکل میراث فرهنگی لرستان عملیات مرمت پل صفوی خرم‌آباد آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از آغاز عملیات مرمت پل گپ (صفوی) خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه پل گپ یا صفوی بر روی رودخانه شهر خرم آباد بنا شده و یکی از بناهای عام المنفعه شهر خرم آباد به شمار می رود که از دوره صفوی تا کنون کاربری خود را به خوبی حفظ کرده است، اظهار داشت: پل گپ به شماره ۲۳۵۴ مورخ ۱۳۷۸/۴/۲۹ هجری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی لرستان در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی خود با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیون ریال عملیات مرمت، باز زنده سازی دهانه ها و همچنین ساماندهی این محور گردشگری شهر خرم آباد را آغاز کرده است.

پس از بازسازی پل صفوی از آن فقط برای تردد عابرین پیاده استفاده می شود

محمدرضا اسدی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این رابطه گفت: اقدامات مرمتی و احیاء این فاز بنای پل شامل جمع آوری عناصر بتنی، اجرای طرح باز زنده سازی دهانه ها و بخش شاه نشین تخریب شده پل، جمع آوری الحاقات و بارگیری مواد حاصله از عملیات مرمت، تمیز کاری محیط و نمای پل، ترمیم و تعویض مصالح آسیب دیده چشمه طاق های مورد تردد وسایط نقلیه با آجر سنتی و مطابق الگوی اولیه، خالی کردن بند های فرسوده و اجرای بند کشی با ملات ماسه و سیمان و شن شسته الک شده در نما، ساماندهی و محوطه سازی پیرامونی پل است.

وی تصریح کرد: پس از پایان عملیات مرمتی این پل به یک محور گردشگری تبدیل خواهد شد و  با جایگزین کردن یک پل در بالا دست، فقط برای تردد عابرین پیاده از پل صفوی استفاده می شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.