امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۹/۱۵ تعداد بازدید: ۷۹
print

مرکز «شتاب‌دهی نوآوری» در دانشگاه لرستان راه‌اندازی می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان از راه اندازی مرکز «شتاب دهی نوآوری» در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدفیضیان در سخنانی با تاکید بر اینکه باید صنایع وابسته به گیاهان دارویی در لرستان ایجاد شود اظهار داشت: تحقیق و پژوهش در حوزه گیاهان دارویی جای کار زیادی دارد و نیاز بوده صنایع وابسته به این ظرفیت در استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در دانشگاه‎ها وجود دارد، پژوهش باید در راستای کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و در نهایت تجاری‌سازی باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه باید فضای موردنیاز را در اختیار پژوهشگران قرار داد گفت: در این راستا دانشگاه لرستان اقدام به راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی نوآوری خواهد کرد تا ایده‌ها را پرورش و آنها را به سمت فناوری پیش ببرد و این مهم در نهایت منجر به ایجاد شرکت‎های دانش‌بنیان شود.

فیضیان یادآور شد: با انعقاد تفاهم‌نامه‎ای بین وزارت ارتباطات و استانداری لرستان، قرار است مرکز شتاب‌دهی نوآوری و خلاقیت در دانشگاه لرستان راه‎اندازی شود.

وی راه‎اندازی مرکز رشد شماره دو در دانشگاه لرستان را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد و افزود: ایده‌ها در مرکز شتاب‌دهی پرورش و به مراکز رشد واحدهای فناور معرفی می‎شوند.

معاون پژوهش دانشگاه لرستان تصریح کرد: همچنین مرکز «آپا» که قرارگاه سایبری بوده و امنیت شبکه‌های استان در این مرکز تأمین می‌شود در دانشگاه لرستان راه‎اندازی شده است.

فیضیان با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری نوین اطلاعات و ارتباط بسیار خوب می‌شود کار کرد، افزود: در این راستا منابع انسانی بسیار حائز اهمیت بوده و البته این مهم در دانشگاه‌های استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در استان تحقیق و پژوهش روی گیاهان دارویی جای کار زیادی دارد و نیاز بوده صنایع وابسته در این زمینه در استان ایجاد شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.