امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۹/۱۱ تعداد بازدید: ۶۳
print

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی «فرهنگ» زیربنای توسعه است

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: «فرهنگ» زیربنای توسعه در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیرانوندی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از «عزیز بیرانوند» و «یوسفعلی میرشکاک» دو شاعر برجسته لرستانی با اشاره به اینکه توقع داشتیم این محفل باشکوه تر از این برگزار شود، اظهار داشت: از دارایی فرهنگی و هنری خود در استان تجلیل می کنیم و باید چنین مراسمی باشکوه برگزار شود.

وی با بیان اینکه توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... در گرو توسعه فرهنگی است و در واقع فرهنگ اساس توسعه محسوب می شود، تصریح کرد: شاعران نیز تلاش می کنند تا گنجینه فرهنگی و ادبی یک منطقه را در قالبی هنری حفظ کنند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه بسیاری از زبان ها دستخوش تغییر شده و در حال از بین رفتن هستند، افزود: برای حفظ زبان مردم لرستان، باید به حوزه شعر بومی توجه ویژه ای شود.

بیرانوندی خاطرنشان کرد: شاعرانی همچون «عزیز بیرانوند» و «یوسفعلی میرشکاک» در راه حفظ زبان لری تلاش فراوان کرده اند و توانسته اند واژه های اصیل را در قالب شعر برای آیندگان حفظ کنند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.