امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ تعداد بازدید: ۱۱۱
print

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان حساسیت جامعه به ایمنی افزایش یابد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها باید حساسیت جامعه را نسبت به ایمنی افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی عصر دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای لرستان با قدردانی از متولیان حمل‌ونقل و رانندگان اظهار داشت: از دیدگاه اسلام هیچ‌چیز برتر و بالاتر از حفظ حیات انسان نیست.

وی گفت: حیات نشانه توحید و یکتاپرستی است و بنابراین جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها باید حساسیت جامعه را نسبت به ایمنی افزایش و بینش جامعه را در رابطه با این مقوله تغییر دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه دودسته عوامل در ایمنی جاده‌ها نقش دارند، افزود: جاده و وسیله نقلیه عوامل مادی تأثیرگذار بر ایمنی هستند و متأسفانه روی مؤلفه‌های معنوی مؤثر بر ایمنی کار نشده است.

آیت‌الله میرعمادی آرامش، حس مسئولیت‌پذیری متولیان حمل‌ونقل و ایمنی، امانت‌داری، روحیه عفو و گذشت، ترس از خدا و دعا و صدقه را از عوامل معنوی مهم و تأثیرگذار بر ایمنی رانندگی عنوان کرد.

وی تأکید کرد: برگزاری این‌گونه همایش‌ها و حرکت در مسیر ارتقا فرهنگ و ایمنی راه‌ها برای حفظ جان مردم جامعه لازم و ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد یادآور شد: زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که از رتبه‌های اول دنیا در تلفات ناشی از تصادفات رانندگی باشد به‌طوری‌که سالانه میلیاردها تومان هزینه مستقیم و غیرمستقیم صرف تصادفات جاده‌ای در ایران می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه نباید قانون‌گریزی در جامعه رواج پیدا کند تصریح کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی یک لازم شرعی بوده و نباید از آن سرپیچی شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.