امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۲/۱۷ تعداد بازدید: ۱۱۸
print

نماینده ولی‌فقیه در لرستان نظام سلامت ایران در دنیا سرآمد است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی صبح یکشنبه در نخستین مجمع خیرین سلامت لرستان اظهار داشت: کارآمدی نظام سلامت جمهوری اسلامی در تمام دنیا به اثبات رسیده و امروز جمهوری اسلامی در حوزه سلامت در دنیا سرآمد است.

وی افزود: به برکت وجود جمهوری اسلامی و خون شهیدان و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، امروز پیشرفت‌های پزشکی و پزشکان ایرانی در دنیا زبانزد است تا جایی که پزشکان ایرانی در دنیا حرف اول را می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: حتی اگر پزشک مطرحی در دنیا باشد و در ایران نباشد، آن پزشک ایرانی است.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه امروز در حوزه سلامت به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: در کنار خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم نیز بااحساس مسئولیت اجتماعی پای‌کار آمده‌اند تا جایی که حتی اعتباراتی که توسط خیرین در این حوزه، هزینه شده است بیشتر از اعتبارات دولتی است.

وی افزود: خیرین حوزه سلامت در لرستان هم خوش درخشیده‌اند و ازآنجاکه اساس امور در جامعه به‌سلامت برمی‌گردد، سرمایه‌گذاری در این حوزه یک سرمایه‌گذاری ماندگار است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد:برای ارتقا سلامت و رفع مشکلات این حوزه باید احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت نهادینه شود.

آیت‌الله میرعمادی اظهار کرد: برای نهادینه کردن احساس مسئولیت اجتماعی هم باید از سرمایه‌های معنوی خودمان که آموزه‌های دینی است، استفاده کنیم.

وی گفت: گستره حوزه سلامت در اسلام فقط محدود به حوزه فردی نیست و سلامت اجتماعی و خانوادگی را هم دربرمی گیرد و باید شاخص‌های سلامت اجتماعی هم در این حوزه احصا شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد افزود: نظام سلامت استان می‌تواند چالش‌ها و آفت‌های سلامت را برطرف کند و لازم است که مسئولیت اجتماعی در این زمینه افزایش یابد.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: در قرآن هزار و ۲۶۰ آیه به امر سلامت می‌پردازد و همین امر نشان می‌دهد که اسلام نظام کامل سلامت است و اثبات آن‌هم بر اساس آموزه‌ها و شاخص‌های این نظام، سخت نیست.

وی اظهار کرد: صحت و سلامت بدن و روح در اسلام همواره مورد تأکید قرارگرفته و صحت البدن در کنار صحت امنیت، رفاه، خانواده همراه داشتن و ...مورد تأکید بوده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.