امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۲/۴ تعداد بازدید: ۱۵۷
print

 نماینده ولی فقیه در لرستان روحیه انقلابی گره‌گشای مشکلات است به مسئولان ترسو نیاز نداریم

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: روحیه انقلابی گره گشای مشکلات مملکت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح یکشنبه در دومین کنگره بزرگداشت ۱۳۵ شهید دانشجوی استان لرستان در سخنانی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳۵ شهید دانشجوی لرستان اظهار داشت: شهدای دانشجو پیش تازان عرصه بصیرت و معرفت هستند.

نقش آفرینی شهدای دانشجو در سنگر جبهه و علم

وی با تاکید بر اینکه شهدای دانشجو راه و هدف را به خوبی شناختند و وظیفه خود را خوب شناختند گفت: شهدای دانشجو در سنگر علم و سنگر جبهه نقش آفرینی کردند و تاثیر گذار بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با تقسیم بندی دوران امامت و ولایت به صورت کلی اظهار داشت: این دوران شامل دوران سکوت ائمه و حاکمیت حاکمان ستم گر بوده که این دوران شامل دوران امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) است.

آیت الله میرعمادی همچنین با اشاره به دوران مبارزه ائمه با خلافای زمان بیان داشت: همچنین دوران شکوفایی علم و دانش مانند دوره امام صادق(ع) و دوران شکنجه ائمه مانند امام جعفر کاظم(ع) و دوران غیبت امام زمان(عج) از جمله دوران زندگی ائمه اطهار بوده است.

دعوت مردم به بصیرت در دوران امام کاظم(ع)

وی با تاکید بر اینکه دوران زندگی امام موسی کاظم (ع) دوره ای حساس بوده که در این دوره شاهد حاکمیت حاکم جور، ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه توسط حاکم فاسد آن زمان بوده ایم گفت: روش خلفا در این دوره، حاکمیت فساد در مقابل حاکمیت امامت بوده است.

وی با بیان اینکه روش دیگر خلفا در این دوره جلوگیری از اقدامات علمی و پیشرفت های علمی بوده است گفت: حاکمان جور در این دوره جلوی نشر احادیث را می گرفتند و دانشمندان و یاران امام صادق(ع) را به کنار زده و تازیانه می زدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد از بین بردن روحیه جهاد از دیگر روش های حاکمان جور در دوران امام صادق(ع) عنوان کرد و گفت: همچنین ترویج سستی، تنبلی، بی بندوباری در جامعه از دیگر روش های حاکمان این دوره بوده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به ایجاد آگاهی و بصیرت توسط ائمه از جمله امام موسی کاظم(ع) در جامعه بیان داشت: این امام بزرگوار مردم زمانه خود را به دعوت به بصیرت می کرد.

روحیه انقلابی گره گشای مشکلات مملکت است

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز راه، راه انقلاب و روحیه انقلابی است که گره گشای مملکت است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هرجایی که با روحیه انقلابی حرکت کردیم پیروز می شویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ اقتصادی و فرهنگی به مبارزه آمده است گفت: مقابله با این جنگ روش و مدیریت انقلابی می خواهد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه راه مقابله با آمریکا و توطئه ها و تهدیدات آنها ایستادگی و مقاومت است و این امر باید از ائمه الگو گیری شود گفت: امروز ما نیازمند دولت انقلابی و مدیران انقلابی در عرصه تولید و اشتغال هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این امر موجب رشد اقتصادی جامعه می شود گفت: ما مدیران شجاع، دانشجوی شجاع، عالم شجاع و ... می خواهیم که از تشر آمریکا عقب نشینی نکنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ما به مدیران ترسو نیاز نداریم که از ترس آمریکا عقب نشینی کنند.

سرپیچی از ولایت سرپیچی از فرمان خدا است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه عزت بخش است و سبب اقتدار می شود گفت: این فرهنگ، برگرفته از فرهنگ ائمه معصمومین است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه نباید روحیه ایثار به روحیه اشرافی گری تبدیل شود گفت: حرکت جامعه باید همواره بر محور ولایت باشد چرا که غیر از آن باطل است.

وی با تاکید بر اینکه سرپیچی از ولایت سرپیچی از فرمان خدا است گفت: در مسیر انقلاب هر حرکتی که خلاف ولایت بوده به ذلت کشیده شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: پیام شهدا به جامعه و نسل جوان و دانشجو حرکت در مسیر ولایت است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.