امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۶ تعداد بازدید: ۱۸۱
print

کارخانه پارسیلون خرم‌آباد قادر به ادامه کار نیست

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: همه به این نتیجه رسیده اند که کارخانه پارسیلون خرم آباد دیگر قادر به ادامه کار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری لرستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار شد بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و اظهار داشت: عزم همه دستگاه های اجرایی، قضایی و مسئولین سیاسی و اجتماعی استان در این است که شرایطی ایده آل برای کارکردن واحدهای تولیدی در استان فراهم شود.

دو عامل مزاحمت برای فعالیت کشت و صنعت لرستان دستگیر شدند

وی با اشاره به اینکه تبلیغات خوبی در سطح کشور برای سرمایه گذاری در لرستان صورت گرفته است، افزود: به عنوان مثال در مسیر خرم آباد به تهران بیلبوردهایی تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در لرستان نصب شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: علیرغم وجود همکاری دستگاه ها برای حمایت از واحدهای تولیدی اما در طول زمان ممکن است مشکلاتی برای این واحدها ایجاد شود که کمیته حمایت قضایی برای رفع این مشکلات جلساتی را برگزار می کند.

بدری با اشاره به اینکه اخیرا مزاحمت ها و تهدیداتی برای مجتمع کشت و صنعت لرستان به وجود آمد، عنوان کرد: همه عوامل امنیتی، انتظامی و قضایی استان دست به دست هم داده تا این تهدیدات و مشکلات را برطرف کنند و در این راستا هم اطلاعات و هم نیروی انتظامی به خوبی وارد شدند به طوریکه مطابق سرنخ های به دست آمده عوامل این تهدیدات شناسایی شده و در این رابطه دو نفر دستگیر شده اند.

وی افزود: تحقیقات در رابطه با عوامل تهدید کننده مجتمع کشت و صنعت در حال ادامه بوده تا تمامی عواملی که برای واحدهای تولیدی تهدید هستند شناسایی شوند.

واحدهای تولیدی لرستان بازار ندارند

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه همچنین باید در رابطه با عوامل بیرونی از جمله تولید محصولات بی کیفیت با نام یک واحد معتبر که برای واحدهای تولیدی تهدید هستند چاره اندیشی شود، بیان داشت: در قانون به مواردی همچون حق مالکیت، برند، علائم تجاری و ... توجه زیادی شده است و دستگاه قضایی باید جلوی سوء استفاده هایی که از برخی واحدها می شود را بگیرد زیرا این سوء استفاده ها هزینه های تولیدی برای تولیدکننده ایجاد می کند.

بدری با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان مشکل پول و سرمایه نداشته بلکه مشکل آن ها نبود بازار است، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با وجود داشتن نیروهای فراوان تنها با یک شیفت کار می کنند لذا در قالب طرح اقتصاد مقاومتی مصوب شده است که به این واحدها پول تزریق شود تا بتوانند در دو شیفت کار کنند ولی بسیاری از این واحدها بازار مناسب برای فروش محصولات خود را ندارند.

وی افزود: در انبار کارخانه نساجی بروجرد ۹ میلیون متر پارچه انبار شده است لذا باید شرایط برای فروش محصول کارخانجات فراهم شود تا بتوانند برای سرمایه در گردش کارخانه پول به دست بیاورند.

کارخانه پارسیلون دیگر قادر به ادامه کار نیست

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه معتقد هستم شرایط واحدهای تولیدی استان رو به بهبود است، عنوان کرد: دولت نیز برای بهبود شرایط واحدهای تولیدی در حال تلاش است و اقتصاد مقاومتی نیز در این زمینه یک فرصت بوده که مسئولین سیاسی و اجرایی استان باید بتوانند برای تقویت واحدهای تولیدی استان از این فرصت استفاده کنند.

بدری اضافه کرد: مسئولین استان باید واحدهای تولیدی استان را پشتیبانی کنند تا این واحدها به کار خود ادامه داده زیرا بسیاری از آن ها در شرف ورشکستگی هستند ولی حکم ورشکستگی هیچ مشکلی را حل نمی کند لذا باید حمایت شوند ولی وضعیت برخی واحدهای استان از جمله پارسیلون روز به روز بدتر شده لذا نباید فعالیت آن ها ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه همه به این نتیجه رسیده اند که کارخانه پارسیلون دیگر قادر به ادامه کار نیست، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی در مورد کارخانه پارسیلون تصمیماتی گرفته شده و قرار است کنسرسیومی متشکل از چهار بانک عامل، شرکت آتیه دماوند، تامین اجتماعی و شرکت «شستا» شرکتی را تشکیل داده و طلبکاران به نسبت سهام خود این کارخانه را اداره کرده و خط تولید آن را تغییر دهند.

رئیس دادگستری لرستان افزود: با توجه به اینکه قرار است کارخانه پارسیلون چندین مدیریت پیدا کند اداره آن بسیار دشوار بوده و بعید می دانم به این راحتی مشکل پارسیلون حل شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.