امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۱۲ تعداد بازدید: ۲۴۶
print

۸۰ درصد تأسیسات آب‌رسانی روستایی لرستان عمر بالای ۳۰ سال دارند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از فرسوده بودن ۸۰ درصد تاسیسات آبرسانی روستایی این استان خبر داد.

علیرضا کاکاوند اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ میلیون مترمکعب آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: از این مقدار آب تولیدی حدود ۲۴ میلیون مترمکعب به فروش می‌رسد و مابقی آن متأسفانه پرت شده و از دسترس خارج می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با بیان اینکه متأسفانه در بعضی از نقاط روستایی استان به علت مشکلات فرهنگی که وجود دارد مصرف آب مدیریت نمی‌شود و بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای به هدر می‌رود گفت: همچنین در برخی روستاها نیز اشتراک کنتور گرفته نشده و این به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

کاکاوند با اشاره به اینکه برای جلوگیری از هدر رفت آب در این شرکت اقدامات اساسی صورت گرفته و با انشعابات غیرمجاز برخورد می‌شود گفت: همچنین از آبیاری باغات و مزارع با آب شرب جلوگیری به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: فرسوده بودن تاسیسات آبرسانی به روستاها از مشکلات این شرکت است چرا که بیش از ۸۰ درصد آنها عمری بالای ۳۰ سال دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان تا کنون آب‌رسانی نشده‌اند.

 کاکاوند با بیان اینکه دو هزار و ۸۵۱ روستا در سطح استان داریم که هزار و ۳۵۷ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند ادامه داد: در سال‌های گذشته ۷۵۳ روستا آب‌رسانی شده‌اند که مایل به کنتورگذاری نبودند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۷۰ روستای استان را آب‌رسانی کرده‌ایم افزود: در کل استان ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که آب‌رسانی نشده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان عنوان کرد: برای آب‌رسانی این روستاها و همچنین بازسازی خطوط انتقال آب به ۹۲ میلیارد تومان نیاز داریم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.