امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۲۶ تعداد بازدید: ۳۸۱
print

تقویت فرهنگ بومی در کنار فرهنگ ملی

وزیر کشور با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ بومی در کنار فرهنگ ملی رسالت ما است، عنوان کرد: فرهنگ بومی متعلق به تاریخ ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در همایش فرهنگی اجتماعی لرستان که در محل سالن همایش های بوستان گفتگوی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه این گردهمایی مبارک و غنیمت است، اظهار داشت: ایران از نظر فرهنگی کشوری مستحکم و پویاست و هم اصالت های ما و هم ارزش های دینی ما مهم هستند.

وی تنوع فرهنگ ها در کشور را نقطه قوت دانست و بیان داشت: ما دارای کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم با این وجود ملت واحد و یکپارچه ای هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ بومی در کنار فرهنگ ملی رسالت ما است، عنوان کرد: فرهنگ بومی متعلق به تاریخ ایران است به طوریکه ایران در برابر سهمگین ترین تهاجمات توانسته مقاومت و ایستادگی کند و در برابر این تهاجمات همواره هویت خود را حفظ کند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید در تقویت فرهنگی بومی خود بکوشیم، افزود: اگر افرادی از تنوع فرهنگی اظهار نگرانی می کنند به عمق اهمیت این موضوع پی نبرده اند که این تنوع فرهنگ ها نه تنها تهدید و نقطه ضعف نیست بلکه نقطه قوت است.

وی نقطه قوت تنوع فرهنگ ها را در پویایی آن ها دانست و تاکید کرد: ما باید اصالت های فرهنگی خود را حفظ و تقویت کنیم زیرا دو عنصر مستحکم و مقدس اسلام و ایران در راس این فرهنگ ها قرار دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با سیاست های اجتماعی و اقتصادی خود به دنبال این است که اقتصاد مناطق محروم از جمله لرستان را مانند فرهنگ آن ها تقویت کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رنج های بزرگ و عمیقی در پیکره برخی مناطق کشور به خاطر عدم توازن و تعادل وارد شده است، اظهار داشت: توزیع منابع عادلانه نبوده و ما وارث یک تاریخ اقتصادی و برنامه ریزی غلط بوده ایم و هنوز نتوانسته ایم آن اصلاحاتی که مدنظرمان است را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد تعادل و توزان است، افزود: در موضوع اقتصاد مقاومتی مقوله درون زایی باید به عنوان یک اصل مدنظر باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت با عنایت به مقوله درون زایی و استفاده از ظرفیت های مردم در اقتصاد سه استان کشور را پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار داد، تصریح کرد: ما به عنوان متولی امر موضوع اقتصاد را در این سه استان پیگیری می کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: مردم سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی از جمله استان لرستان حمایت های خوبی در این زمینه داشته اند به طوریکه موجب شدند در جلسه اخیر دولت و سخنرانی اخیر رئیس جمهور در یاسوج ایشان اظهار کنند که همه استان ها باید یک وزیر مقیم داشته باشند که این فرد به عنوان ماموریت از دولت مسائل را پیگیری کند.

وی گفت: امیدواریم این شور و نشاط مردم با پیشرفت های اقتصادی همراه باشد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.