امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۸/۱۳ تعداد بازدید: ۲۶۸
print

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های غربی

رسانه های غربی به پوشش بیانات مقام معظم رهبری درباره اقدامات ضد ایرانی آمریکا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب امروز شنبه در بیاناتی در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان  فرمودند:اکنون نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ آمریکا، «لیبرال دموکراسی» را بی آبرو کرده است.

در همین رابطه رسانه های غربی به پوشش این سخنرانی پرداختند.

یورو نیوز درباره این بیانات نوشت: رهبر ایران در سخنرانی در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: «۴۰ سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامی و اقتصادی تا جنگ رسانه ای را آمریکا به راه انداخت.»

این رسانه غربی در ادامه نوشت: رهبر ایران با گفتن این که «قدرت آمریکا رو به افول و رو به زوال است» و «آمریکای امروز از آمریکای چهل سال قبل به‌مراتب ضعیف‌تر است»، تأکید کرد: «بسیاری از سیاسیون معتبر آمریکا معتقدند که قدرت نرم آمریکا فرسوده شده است.»

آسوشیتدپرس نیز نوشت، رهبر ایران یک روز قبل از سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران، با اشاره به این که آمریکا امروز ضعیف تر از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) است، گفت: «به رغم جنگ های نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی آمریکا علیه ایران در چهار دهه گذشته، واشنگتن مغلوب جمهوری اسلامی ایران شده است.»

بی بی سی فارسی نیز در این رابطه نوشت: آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در یک سخنرانی در آستانه بازگشت تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، از ایالات متحده و دونالد ترامپ رئیس جمهور آن انتقاد کرده و گفته آمریکا رو به افول و ایران در مسیر استقلال سیاسی و استقلال صنعتی است.

بی بی سی در ادامه می نویسد، رهبر انقلاب اسلامی در ادامه افزود: هدف آمریکا از تحریم، فلج کردن و عقب نگه داشتن اقتصاد کشور بود نتیجه این شده که حرکت به سمت خودکفایی در کشور گسترش پیدا کرده است. ملت ایران در طول سال‌های متمادی عادت کرده بود که همه‌چیز را وارد کند، اما حالا عادت کرده که برود سراغ تولید کردن همه‌چیز، ما امروز شاهد یک حرکت جدی به سمت استقلال سیاسی و استقلال صنعتی در کشور هستیم.

رویترز نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: «آیت الله علی خامنه ای» رهبر عالی ایران گفت که آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در بازیافتن سلطه خود بر ایران، ناکام مانده است.

رویترز در ادامه نوشت:رهبر ایران در آستانه آن که واشنگتن خود را برای اعمال تحریم های جدید آماده می کند، گفت، «جهان با سیاست های ترامپ مخالفت می کند.»

خبرگزاری فرانسه نیز در این رابطه نوشت: رهبر انقلاب اسلامی امروز شنبه عنوان داشت که «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این کشور را رو به زوال برده و به پرستیژ آمریکا ضربه می زند و بازنده اصلی این تحریم ها ایالات متحده خواهد بود.

این خبرگزاری ادامه داد که رهبر ایران روز شنبه در جمع دانشجویان ایرانی افزود: «رئیس جمهور جدید آمریکا باقی مانده آبروی این کشور و لیبرال دمکراسی را از بین برده است. قدرت سخت آمریکا یعنی قدرت اقتصاد و نظامی گری‌ شان هم رو به افول است.»

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.