امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۱۲/۸ تعداد بازدید: ۱۲۵
print

 تولیت آستان قدس رضوی دشمن تلاش می کند معنویت و فکر را از جامعه ما بگیرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن تلاش می کند با تهدیدها، تطمیع‌ها و نشان دادن سراب‌های دروغین‌، اخلاق، معنویت و فکر را از جامعه ما بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجتماع بزرگ بانوان با عنوان «ریحانه‌های انقلاب فرهنگ سازان فاطمی» که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: منظور از شناخت فاطمه(س) تنهات شناخت شناسنامه‌ای نیست. شناخت این بانوی والامقام نیاز به کلاس درس، استاد و معرفت بالا دارد. برای شناخت شخصیت فاطمه(س) باید از خداوند کمک گرفت.

وی با تاکید بر اینکه گمشده امروز عالم فاطمه اطهر(س) است، اظهار کرد: مردم عالم اگر امروز حضرت فاطمه(س) را بشناسند، درِ خانه فرد دیگری را نخواهند زد. نجات جامعه بشری در گرو شناخت فاطمه(س) و معارف فاطمی است.

وی عنوان کرد: با اینکه حضرت زهرا(س) عمری کوتاه داشتند، ولی در همین مدت کوتاه طوری زندگی کردند که امروز نه تنها الگویی شایسته برای زنان بلکه الگویی برای همه بشریت و حتی برای پیشوایان الهی نیز هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این نشست که در کنار مضجع امام رضا(ع) برگزار شده نمادی است از ارادت به مادر این امام بزرگوار و این ارادت باید به فکر، اندیشه، اخلاق و عمل به سخنان فاطمه اطهر(س) و آشنا کردن جامعه با سخنان ایشان تبدیل شود.

وی ادامه داد: امروز اخلاق، معنویت، عقلانیت و  عدالت در پرتو سخنان فاطمه اطهر(س) است. اما دشمن تلاش می کند این فضائل اخلاقی را تحریف کند. دشمن تلاش می کند با تهدیدها، تطمیع‌ها و نشان دادن سراب‌های دروغین‌، اخلاق، معنویت و فکر را از جامعه ما بگیرد.

رئیسی ابراز کرد: غرب امروز می‌خواهد با ذائقه سازی و دادن وعده‌های دروغ ذائقه جامعه ما را تغییر دهد. زنان امروز در جایگاه‌های مختلف به نحو احسن نقش‌آفرینی می‌کنند. در جامعه ما زنان فرهیخته بسیاری هستند که کارهای بزرگی انجام داده‌اند و می‌توانند در دنیا الگو شوند.

وی با اشاره به اینکه  فکر، اخلاق، اراده و ایمانِ جوانان ما توسط دشمن تهدید می شود؛ افزود: دشمن تلاش می کند تا مدل زندگی غربی را به جامعه ما تحمیل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زنان فرهیخته جامعه ما دلداده به خدا هستند و با حفظ عفت و عصمت در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت دارند.

رئیسی گفت: در آستان قدس رضوی در این سه سال که بنده توفیق خدمتگزاری داشته ام، از سال نخست شروع به شناسایی زنان فرهیخته در جایزه جهانی گوهرشاد کردیم، و در این عرصه بانوان زیادی را دیدیم که می توانند در جهان اسلام الگو باشند و در جایزه جهانی گوهرشاد مورد تقدیر قرار گرفتند. در جایزه جهانی گوهرشاد رزومه بیش از ۸۰ بانوی فرهیخته مورد بررسی قرار گرفت که همه در جایگاه بالایی قرار داشتند و انتخاب از میان آنان کار سختی بود.

وی ادامه داد: زنان ما در عرصه های مختلف فعال‌اند و کنشگران عرصه های سیاسی و اجتماعی هستند و زندگی هرکدام از آن‌ها می تواند الگویی برای دیگران باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کسانی که الگویشان در زندگی فاطمه زهرا(س) باشد خود برای دیگران الگو خواهند شد، افزود: این افراد نه فقط برای زنان بلکه برای همه مردم الگو خواهند بود، کما اینکه زنانی در قرآن معرفی شده‌اند مثل همسر فرعون نه فقط برای زنان بلکه برای همه اهل ایمان در همه قرون و اعصار الگو هستند. 

رئیسی ادامه داد: امروز زنان ایران اسلامی به برکت آموزه‌های امام بزرگوار، رهبر گرانقدر و شهدای بزرگ انقلاب برای جامعه الگو هستند. زنانی که به برکت آموخته های فاطمه زهرا(س) برای تمام جوامع تاریخ ساز و زمانه سازند.

وی افزود: رئیس جمهور بی ادب آمریکا اعلام کرد امسال نمی خواهیم ایران شاهد جشن چهل سالگی خود باشد. اما اراده پولادین مردم ما تحقق گرفت و در سراسر کشور نماد و نمودی از ایمان، تقوا ، اراده، ایستادگی، معنویت، انقلابی بودن و انقلابی اندیشیدن در ۲۲ بهمن توسط زنان و مردان ما به نمایش گذاشته شد و دشمنان را ناامید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب که راهبردهای آن توسط رهبری گرانقدر انقلاب ترسیم شده بسیار نکات عمیقی در درون خود دارد و آینده روشنی برای کشور و نظام رقم خواهد زد، افزود: در چند ماه گذشته که مقام معظم رهبری حرم مطهر رضوی حضور داشتند جوانی به ایشان از مشکلات جامعه و از فشار دشمن گفت و پرسید آینده را چگونه می بینید؟ رهبر معظم انقلاب هم فرمودند: «من آینده را بسیار روشن و نورانی و امیدوار کننده می بینم.» 

رئیسی ادامه داد: ما از تمامی این تنگناها به لطف خدا و برکت زهرای اطهر(س) عبور می‌کنیم و دست توفق و برتری با ایران اسلامی، مردم همیشه در صحنه و زنان و دختران فرهیخته ما خواهد بود.

وی افزود: امید است زنان فرهیخته و بانوان فاضله و عالمه در حوزه و دانشگاه در هر عرصه که فعال اجتماعی هستند، به ویژه دختران گرامی تلاش خود را مضاعف کنند و برای اجرای گام دوم انقلاب و ساخت آینده‌ای روشن آماده شوند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.