امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ تعداد بازدید: ۱۲۲
print

 در فرودگاه مهرآباد؛ دومین ایرباس خریداری شده ایران به زمین نشست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا  وسیما،  لحظاتی پیش، دومین ایرباس قرارداد ایران‌ایر و کمپانی ایرباس و اولین ایرباس مدل A۳۳۰-۲۰۰ در مهرآباد به زمین نشست و وارد ناوگان هوایی ایران‌ایر شد.

این هواپیما روز گذشته در فرودگاه تولز فرانسه تحویل هما شد و با هدایت کاپیتان فرهادی و کاپیتان گیاهی به ایران آورده شد.

بنابراین گزارش ایرباس ۳۳۰ یک هواپیمای جت مسافربری پهن‌پیکر ‌است که توانایی جابه‌جایی تعداد زیادی مسافر را ‌دارد؛ این هواپیما در دسته بندی پرنده‌های پهن پیکر و دوربرد قرار می‌گیرد، کاربرد آن بیشتر در ‌سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی است.

ایرباس ۳۳۰ در دو مدل ۳۳۰ سری ۲۰۰ و ۳۳۰ سری ۳۰۰ تولید می‌شود. قابلیت صفحه نمایش برای هر صندلی و چک کردن ایمیل و تلفن همراه از طریق ماهواره را دارد. ساخت ایرباس‌ ۳۳۰ از سال ۱۹۸۷ میلادی آغاز شد و نخستین بار در دوم نوامبر ۱۹۹۲ به پرواز درآمد.

در این مدل ایرباس ۲۰۰-۳۳۰ فاصله دماغه تا دم‌ هواپیما ۵۸.۸۲ متر، ‌ فاصله دو سر بال آن ۶۰.۳ متر، ارتفاع از سکان عموی ۱۷.۳۹ متر، عرض بدنه آن ۵.۶۴ متر و ارتفاع بدنه ۵.۶۴ متر است.  ایرباس‌ ۳۳۰ از سری ۲۰۰ قادر است در دو کلاس تجاری و عادی تا ۲۴۶ سرنشین را حمل کند که البته ظرفیت هواپیما بسته به چیدمان صندلی متغیر است.

حداکثر وزن برخواست این هواپیما ۲۴۲ تن بوده و مخازن سوخت آن گنجایش ۱۳۹۰۹۰ لیتر سوخت جت را دارند. ‌ این هواپیما می‌تواند ۱۳ هزار و ۴۵۰ کیلومتر را بدون توقف با سرعت ۸۷۰ کیلومتر بر ساعت طی کند.

قیمت این هواپیما بر اساس فهرست اعلام شده از سوی ایرباس ۲۳۱.۵ میلیون دلار است که مسئولان‌ دولت مدعی هستند این هواپیماها را با ارقامی پایین‌تر و دریافت تخفیف، دریافت کرده‌اند

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.