امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۱۱/۵ تعداد بازدید: ۱۱۹
print

در نهضت تبلیغات اسلامی قطعاً کنش‌‌های اجتماعی؛ پیشران هستند

سید امیر ناصر جاوید: در امر تبلیغ، روابط عمومی انقلاب اسلامی در ارتباطات اجتماعی تعریف می‌شود و در نهضت تبلیغات اسلامی، پیشران، کنش‌های اجتماعی هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سید امیر ناصر جاوید رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها با اشاره به اینکه مباحثی که در اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی مطرح می‌شود با رویکردهای این سازمان گره خورده است اظهار داشت: رسانه را به‌شدت حائز اهمیت می‌دانم و تمرکز بر آن و در اختیار گرفتنش و برنامه‌ریزی در این عرصه را ضروری می‌دانم. اما رسانه را پیشانی حرکت‌ای نهضت تبلیغات اسلامی نمی‌پندارم.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: آن چیزی که در نهضت تبلیغات اسلامی پیشران است قطعاً کنش‌‌های اجتماعی است. البته رسانه یک پشتیبان بسیار مهم و یک دستگاه پر آتش و پر قدرت است که می‌‌تواند به ما در حرکت نهضت تبلیغات اسلامی کمک کند؛ من به رسانه به شدت اعتقاد دارم اما هیچگاه آن را اصل نمی‌دانم و حرکت نهضت تبلیغات اسلامی را چه در سازمان تبلیغات و چه در پهنه تبلیغات اسلامی؛ برمبنای رسانه تعریف نمی‌کنم.
وی با تشریح «طرح اولیه راهبردی تحول در پیش‌بری اهداف بخش رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت تبلیغات اسلامی» اظهار داشت: ما با کمک و کارشناسی اساتید اصحاب رسانه و امر تبلیغ به این سمت حرکت کردیم که روابط عمومی انقلاب اسلامی یا حرکت رسانه‌ای در ارتباطات اجتماعی انقلاب اسلامی باید چگونه باشد و چه ویژگی‌های داشته باشد؛ همچنین سعی کردیم با نگاه ویژه به مکتب امام خمینی (ره) «طرح اولیه راهبردی تحول در پیش‌بری اهداف بخش رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت تبلیغات اسلامی» را بومی کنیم.
وی عنوان داشت: ما سازمان تبلیغات اسلامی را به‌عنوان روابط عمومی انقلاب اسلامی در جهت تبیین اسلام ناب می‌بینیم و وظیفه اصلی روابط عمومی این نهاد، ساماندهی و ایجاد بستر برای گفتگوی مردم با حاکمیت است.

سید امیر ناصر جاوید تصریح کرد: ما منطقی به‌عنوان ۳۰؛ ۷۰ را در فعالیت‌های خود لحاظ کردیم به این معنی که باید ۳۰ درصد گوینده و رساننده باشیم در این بین از ۳۰ درصد، ۵ درصد مهم، اساسی و ضروری آن سهم رسانه است و ۷۰ درصد باید شنونده و گیرنده از مردم باشیم.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مبدأ برخی از رویدادها رسانه است. اما برخی از رویدادها مانند سیل گلستان، تکریم زوار در مهران و ماجرای ماهشهر اتفاقاتی بودند که با رویدادهای اجتماعی گره خوردند و نقطه عزیمت ما به یک کنش اجتماعی بودند که رسانه درپی آن‌ها دوید.

سید امیر ناصر جاوید با اشاره به اینکه معمولاً قدرت‌ها در دنیا وقتی قصد شنیدن مردم را دارند در کنار مردم نمی‌نشینند تا اقتضائات آن‌ها را بسنجند و بر اساس آن عمل کنند عنوان داشت: از آنجائیکه قدرت و رسانه در اختیار آن‌هاست، راه گفتکو را به مردم دیکته می‌کنند و آنطور که می‌پسندد به مردم تحمیل می‌کنند که چگونه با او گفتگو کنند اما در منطق رسانه‌ایی ما گفتگو با مردم اینگونه نیست. بنابراین باید در کنار مردم باشیم و اقتضائات گفتگوی آن‌ها با خودمان را فهم کنیم.

وی ابراز داشت: روابط عمومی باید چشم بیدار یک سازمان و نهاد انقلابی باشد و فارغ از قواعد و معیارهای بوروکراتیک، آثار فعالیت‌های سازمان را در پهنه جامعه بسنجد و گزارش دهد همچنین آن چیزی که هر نهاد حاکمیتی و انقلابی نیاز دارد داشتن شبکه هوارداری است؛ شبکه‌ای که هم هوادار، هم رصد کننده و هم نقد کننده باشد و در مقابل ضعف‌ها مطالبه‌گر باشد.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: هسته‌های مقاومتی فرهنگی؛ مجاهدان فرهنگی تبلیغی بی‌‌مرز و بی‌نشان هستند و الزاماً مؤسسه و گروه ثبت شده‌ای نیستند اما در پیشانی جبهه مقاومت فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند. ما باید این افراد را شناسایی کنیم و روابط عمومی جبهه انقلاب اسلامی باید سعی کند از ظرفیت‌های موجود برای شبکه‌سازی بهره ببرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.