امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۱۰/۴ تعداد بازدید: ۲۰۱
print

 روحانی در صحن مجلس آمریکا ازتوانمندی ایران می‌ترسد ملت با استقامت بیشتر خواهدایستاد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها از توانمندی ایران هراس دارند، گفت: بی تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید و ایران قدرتمندتر و مردم ایران با استقامت و هوشیاری بیشتر خواهند ایستاد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی که صبح امروز(سه شنبه) در صحن علنی مجلس به منظور تقدیم لایحه بودجه ۹۸، گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که همانند سال‌های گذشته در موعد قانونی بودجه سال ۹۸ را تقدیم مجلس شورای اسلامی می کنیم.

وی با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: در آغاز به مناسبت ارتحال برادر گرامی آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شما نمایندگان، حوزه علمیه و بیت ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مصادف با روز ولادت با سعادت عیسی مسیح(ع) است، گفت: همانطور که قرآن بیان می‌کند وجود مقدس عیسی بن مریم(ع) همواره برای بشریت جهان دیروز امروز و فردا که در روایات ما آمده، او هم در کنار مهدی موعود ظهور خواهد کرد و ما مسلمانان در زیارت هایمان از حضرت عیسی(ع) یاد می کنیم.

روحانی تاکید کرد: روابط ما با همه مسحیان، یهودیان و زرتشتیان همواره براردانه و براساس دین خدا، توحید دوستی و محبت است. این عید بر همه مسحییان یهودیان و مسمان مبارک است.

وی با اشاره به اتفاقات دی ماه سال گذشته اظهار داشت: دی ماه سال گذشته جمهوری اسلامی با مشکلاتی مواجه شد و اواخر دی پارسال آمریکایی‌ها با برداشت غلط، موضع گیری جدیدی علیه جمهوری اسلامی و توافق هسته ای اعلام کردند و بعد هم در هر مقطعی صحبتی کردند تا به خیال خام خود به اهداف خود دست پیدا کنند.

رئیس جمهور افزود: هدف اصلی آمریکا از توطئه ها، فشارها و تحریم ها که مستقیما متوجه مردم بزرگ ایران، مردم منطقه و شرکت‌های تجاری و اقتصادی جهان بوده و برخلاف همه مقررات بین المللی است، به زانو در آوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکایی ها از توانمندی ایران هراس دارند

روحانی با بیان اینکه آمریکا مانع بزرگ خود را در منطقه ملت بزرگ ایران می بیند، تصریح کرد: هر گاه ما در پیشرفت های داخلی توانستیم حرکت بزرگی به وجود بیاوریم آنها سد راه شدند و پیش روی ایران قرار گرفتند چون از توانمندی ایران هراس دارند.

وی افزود: بی تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید و ایران سرافرازتر، قدرتمندتر و مردم ایران با استقامت و هوشیاری بیشتر خواهد ایستاد.

رئیس جمهور ادامه داد: بی تردید تحریم بر زندگی مردم و رشد و توسعه کشور تأثیر خواهد گذاشت. از سال ۹۲ با آغاز دولت یازدهم، دولت و مجلس و همه مسئولان با هم تصمیم گرفتند تا در کنار ملت از تورم فزاینده جلوگیری کنند. تورم را متعادل و تک رقمی کرده و رشد منفی را به رشد مثبت برسانیم و اشتغال را به نقطه مطلوب برسانیم اما این اهداف که با همکاری هم به دست آمد، برای دشمنان ما به ویژه آمریکا قابل تحمل نبود.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۶ یعنی پایان دولت یازدهم به تورم تک رقمی دست یافته بودیم و رشد ۳.۷ درصدی در کشور وجود داشت و ۷۹۰ هزار اشتغال خالص داشتیم و رشد سرمایه گذاری کشور از منهای ۱۷.۴ به مثبت ۳.۴ رسیده بود یعنی همه شاخص های ما مثبت بود و ما به سمت اهدافمان در انتخاب مسیر درست حرکت می کردیم اما آمریکایی ها در این بین توطئه و نقشه شوم خود را برای تحریم ملت ایران اجرا کردند.

روحانی اظهارداشت: در اوایل سال ۹۷ با التهاباتی ابتدا در بازار ارز و سپس در بازار کالا و به تبع آن در سایر بازارها مواجه شدیم. آنچه آمریکا در سال ۹۷ مدنظر داشت دو مسئله اصلی بود؛ یعنی ناامیدی ملت ایران نسبت به آینده نظام و کشور و دوم، القای ناکارآمدی نظام تا مردم تصور کنند دولت بر اوضاع مسلط نیست و به تعبیر برخی از سایت ها و افرادی که متاسفانه گاهی تعبیراتشان نادرست و ناپسند است، گفتند دولت، کشور را رها کرده  و اوضاع از کنترل خارج شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی از افرادی که کمی اقتصاد خوانده و می دانند از تورم سخن گفتند و برخی از اینکه ایران به زودی ونزوئلا دیگر خواهد شد در روزنامه ها نوشتند و تلاش کردند مردم را ناامید کنند و دولت را ناکارآمد معرفی کنند. البته بسیاری از اینها ممکن است هدف سوء نداشته اما به هر حال دوستانی هم که در زمان سختی سخنان دشمن را تکرار می کنند، متاسفانه برای ملت و نظام خطرناک خواهد بود.

وی در خصوص چرایی مسائل پیش آمده در اقتصاد اظهارداشت: سوالی که اینجا مطرح می شود این است که کشوری که در مسیر توسعه در حال حرکت بود، تورم را مهار کرده و آن را تک رقمی کرده، اشتغال را به سمت نقطه مطلوب پیش می برد و رشد سرمایه گذاری را مثبت کرده بود و از سوی دیگر صادرات غیرنفتی را در دو سال آخر با تراز مثبت حرکت داده بود.

روحانی ادامه داد: کشوری که در بسیاری از زمینه های مهم و سرنوشت ساز مانند گندم، گازوئیل و ان شاء الله به زودی در بنزین به خودکفایی رسیده بود و توانست حرکت بزرگ در کالاهای مهم مانند فولاد به وجود آورد و در زمینه گاز کشور را خودکفا کند و پتروشیمی ها را از غرب تا جنوب کشور و از شمال تا جنوب گسترش دهد و مسئله آب آشامیدنی را در شرایط بد آب و هوایی تأمین کند و از مشکلات آب و هوا و کمبود برق عبور کنیم. دولت در سال های گذشته قادر بوده بیش از ۹.۶ هزارمگاوات به تولید برق کشور بیفزاید و از ۷۰ مگاوات به تقریبا ۸۰ هزار مگاوات تولید برق برسیم.

وی ادامه داد: مسیر ما با وجود دولت و مجلس قدرتمند و قوه قضائیه بیدار و نیروهای مسلح جان برکف، در کنار هدایت ها و روشنگری های مقام معظم رهبری، مسیری روشن است و پیروزی در بخش اقتصادی، فرهنگی، منطقه ای و بین المللی به خوبی روشن است اما چرا به یکباره در ماه های ابتدایی سال ۹۷ کشور و اقتصاد ما با التهاب مواجه شد؟ دلیل آن این است که تحریم ها توانست بر بازار ارز هم عملا و هم از نظر روانی تأثیر بگذارد.

روحانی گفت: مردم ما شاید بسیاری از ریزه کاری ها را ندانند، ما در مقطعی در اوایل سال ۹۷ ذخیره اسکناس ارزی مان تقریبا صفر بود و آن التهابات در بازار به وجود آمد که دولت ناچار شد برای آرام کردن بازار تصمیماتی ولو سخت بگیرد و آن را اجرا کند تا بتواند کشور را از التهاب به وجود آمده نجات دهد. این به دلیل تحریم ها بود. تحریم ها مانع شد تا ما از کشورهایی که با آنها مبادلات ارزی داشتیم، اسکناس را مبادله کنیم.

هیچ کس نمی تواند بگوید آمریکا به اهدافش دست خواهد یافت

رئیس جمهور تصریح کرد: هیچکس نمی تواند بگوید تحریم بر اقتصاد و زندگی مردم تأثیر منفی نمی گذارد اما هیچکس هم نمی تواند بگوید آمریکا به اهدافش دست خواهد یافت، آمریکا حتما شکست خواهد خورد و به اهدافش نخواهد رسید اما در عین حال تحریم مشکلاتی را برای زندگی مردم به وجود آورده است. ما باید تلاش کنیم تا با همکاری مشکلات مردم را کاهش دهیم و این توان را داریم. مجلس و دولت و نظام آماده خواهند بود با همکاری بیشتر مشکلات را کاهش دهند و جلوی التهاب بازار را بگیرند و شرایط را مناسب کنند.

وی افزود: البته ساختارهای نامناسب اقتصادی دلیل دیگر به وجود آمدن التهاب در بازار ارز و اقتصاد کشور بود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.