امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۷/۹ تعداد بازدید: ۱۲۴
print

شکست آمریکا در دروغگویی علیه ایران واشنگتن در باتلاق دروغ‌ هوک

به‌رغم تلاش آمریکاییان برای دروغگویی علیه ایران اما این حربه تاکنون کارگر نیفتاده و از همین رو بوده است که برایان هوک می‌گوید که چرا جهان علیه ایران دست به اقدامی نمی‌زند؟!

خبرگزاری مهر، گروه سیاست-محسن احدی؛ آمریکا که ناامید از توان ایجاد ائتلاف علیه ایران و ضربه زدن به منافع کشورمان شده و تلاش می‌کند با دروغ‌گویی به اهداف خود دست پیدا کرده و فضای بی‌اعتمادی را در داخل کشور دامن بزند، برای همین روزی نیست که دستگاه پروپاگاندای کاخ سفید، با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌های در خدمت خود، دروغی را علیه تفکرات غیرهمسو مطرح نکند و از آن به‌عنوان اهرمی برای فشار و ضربه زدن به مخالفان بهره نگیرد.

با مروری به دوران جنگ سرد و فضاسازی رسانه‌ای واشنگتن علیه اتحاد جماهیر شوروی با ابزاری چون رادیو اروپای آزاد- در ایران این شبکه به نام رادیو فردا شناخته می‌شود- مواجه می‌شویم که چگونه آمریکاییان به القای دروغ می‌پرداختند.

امروز نیز که سرمداران کاخ سفید، انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن در ایران را بزرگ‌ترین مانع در تحقق اهداف امپریالیسیتی خود می‌دانند، تلاش دارند با استفاده از هر ابزاری به نظام لطمه وارد کنند، که دروغ گویی و ایجاد شبهه یکی از همین راهبردها است.

برایان هوک مسئول کمیته اقدام علیه ایران را به یقین می‌توان کسی دانست که تلاش می‌کند با ایجاد فضاسازی رسانه‌ای علیه کشورمان، فضای بی‌اعتمادی را علیه ارکان حاکمیتی در داخل و همچنین در میان سایر کشورهای جهان که از قضا مخالف سیاست‌های واشنگتن هستند، ایجاد کند.

هوک بارها در مصاحبه‌ها، گفتگوهای دوجانبه، ساخت کلیپ‌های تمسخرآمیز و همچنین مقالات خود در نشریات مختلف تلاش کرده است ادعاهای واهی علیه ایران مطرح کند که با دقت در آنها به واهی بودن آن پی برده و گاه تناقضات در گفته‌ها نیز آشکار می‌شود.

پرده اول دروغگویی برایان هوک؛ فروش نفت ایران

هوک در آخرین تلاش خود برای دروغ پردازی علیه ایران طی مقاله‌ای که به تاریخ ۹ سپتامبر سال جاری در وال استریت ژورنال به چاپ رسید، مدعی شد: شبکه‌های مرتبط با سپاه پاسداران در حال صدور نفت هستند و از این طریق درآمدی بیش از نیم میلیارد دلار کسب کرده‌اند.

برایان هوک در حالی ادعای کسب درآمد از طریق فروش نفت به دمشق را متوجه کشورمان می‌کند که واشنگتن پیش‌تر ایران را متهم کرده بود که برای تامین انرژی سوریه، میلیون‌ها بشکه نفت به رایگان در اختیار این کشور قرار می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در دروغ‌پردازی علیه کشورمان هماهنگ نبوده و گاه حتی دچار فراموشی نیز می‌شوند.

به‌طور مثال وزارت خزانه داری آمریکا در نوامبر سال گذشته مدعی شد: ایران حامی نظامی و اقتصادی بشار اسد از زمان آغاز درگیری در این کشور در ۲۰۱۱ بوده و سالانه میلیون‌ها بشکه نفت در اختیار دمشق قرار می‌دهد.

پرده دوم دروغگویی هوک؛ قدرت نظامی ایران

البته این تنها دروغی نیست که هوک درباره ایران گفته، به‌طوری که وی در خرداد سال جاری و در مطلبی که بخش عربی وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد، مدعی شد تصاویر مربوط به آزمایش‌های موشکی کشورمان فتوشاپ بوده و افزود: تهران تلاش می‌کند با فتوشاپ صحنه‌های پرتاب موشک، دستاوردهای خود را بزرگ‌نمایی کند.

ادعایی که البته تنها چند روز زمان نیاز داشت تا با ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته RQ-۴ توسط سامانه دفاعی کاملا بومی «سوم خرداد»، پوچی آن اثبات شود.

دونالد ترامپ نیز ازجمله افرادی است که بارها در قبال کشورمان دروغ گفته، که می‌توان به هدف قرار گرفتن دو پهپاد ایرانی توسط ارتش تروریستی آمریکا، راهپیمایی همه روزه ایرانیان به دلیل مشکلات اقتصادی و در نهایت نگفتن مرگ بر آمریکا توسط مردم کشورمان از زمان روی کار آمدن وی در کاخ سفید اشاره کرد!

اذعان اروپا به دروغ‌گویی آمریکایی‌ها

دروغ‌گویی آمریکایی‌ها دیگر بر کسی پوشیده نیست و حتی بسیاری از سیاستمداران اروپایی نیز به آن اذعان می‌کنند. «کلاوس ارنست» عضو فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان (بوندستاگ) با دروغگو خطاب کردن مقام‌های آمریکایی در قبال ایران گفته بود: این موضوع مرا به یاد داستانی انداخت که شما هم به یاد می آورید؛ زمانی که «کالین پاول» وزیر خارجه وقت آمریکا شورای امنیت را در مورد وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق قانع کرد، بعدها روشن شد که تمامی این ادعا دروغ بوده و جامعه جهانی از سوی آمریکا فریب داده شده است.

آنچه تلاش آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن مخالفان خود بوده، به‌نوعی است که می‌توان گفت که هدف وسیله را توجیه می‌کند و از همین رو است که دروغ‌پردازی به یکی از حربه‌های صدمه زدن به طرف مقابل توسط واشنگتن مبدل می‌شود؛ اما آنچه امروز از رفتار آمریکاییان در قبال کشورمان شاهدیم، نوعی سردرگمی بوده که همچون غریقی که دست به هر تخته پاره‌ای می‌زند، سردمداران کاخ سفید نیز هر حرف خلاف واقعی را برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی جهان و فریب مردم در داخل کشورمان به زبان می‌آورند.

به‌رغم تلاش آمریکاییان این حربه تاکنون کارگر نیافتاده و از همین رو بوده است که برایان هوک در نشست «آسیا سوسایتی» گفت: چرا جهان علیه ایران دست به اقدامی نمی‌زند؟!

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.