امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۱۱/۵ تعداد بازدید: ۱۷۹
print

طرح راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی یک تقریر جدید از هویت مأموریتی این سازمان است

محمدمهدی دادمان با بیان اینکه طرح راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی، عملیاتی و میدانی است گفت: این طرح راهبردی یک تقریر جدید از هویت مأموریتی سازمان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان قائم‌مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها -که در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن برگزار شد- اظهار داشت: مسیری که تاکنون در سازمان تبلیغات اسلامی طی کردیم و به جلو آمدیم، این بود که حرکت این سازمان باید با این تمثیل اصلاح و ارتقاء کشتی روی آب، تقریر شود.

وی اذعان داشت: کاری در سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام است و از قبل هم بوده؛ نمی‌شود بلافاصله تغییر کند همچنین همه‌چیز را نمی‌شود در لحظه تغییر داد؛ همین‌طور که این کار تمشیت و تدبیر می‌شود به موازاتش فرآیند برنامه‌ریزی راهبردی برای طرح تحول سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد و مورد مباحثه قرار گرفت.

قائم‌مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مورد تدوین برنامه راهبردی این سازمان تصریح کرد: بخشی از این برنامه بر اثر جمع‌بندی‌ها در گفتگوهای چند نفره حاصل شد. به‌علاوه حلقه‌های اندیشه‌ورزی که در کنار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شدند ایشان را در این عرصه یاری داده‌اند. باید گفت ابتدا پیش‌نویسی از این طرح آماده شد و در اختیار مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها قرار گرفت و بخش دیگر آن به‌صورت مکتوب در اختیار مدیران کل تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

مهدی دادمان بیان داشت: رکن کلیدی این طرح این است که مدیران کل تبلیغات اسلامی بر اساس روال‌نامه‌ای که دریافت کردند و مباحثاتی که در مورد آن انجام می‌دهند، نکات و نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود را به‌صورت مکتوب برای برنامه سال ۹۹ ارائه دهند.

وی در مورد اجرای این برنامه با اشاره به اینکه اقدامات اصلی معلوم شده و هرکدام با سرفصل‌های برنامه راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی پیوندی دارند اذعان داشت: اقدامات اصلی پیرامون این طرح باید محور اصلاح برنامه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی در ستاد، مؤسسات تابعه و استان‌ها باشد. در ادامه هم با رد و بدل شدن تفکرات و گفتگوها در مورد این برنامه راهبردی، کلیات برنامه سازمان تبلیغات اسلامی تعیین می‌شود.

وی در مورد ویژگی‌های این سند راهبردی اظهار داشت: این سند و این طرح و بحثی که برای مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها انجام شد. هنوز از لایه راهبردی به لایه عملیات نرسیده است و تعمد هم در این زمینه وجود دارد. چراکه این طرح را باید به‌صورت قدم‌به‌قدم و جمعی پیش ببریم.

قائم‌مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه هرچند که این برنامه سمت‌وسوی عملیاتی دارد و ناظر به میدان طراحی‌شد و از روی علم و آگاهی؛ نسخه ساختاری، برنامه‌ای و فرآیندی از آن ارائه نشده است تصریح کرد: در این مرحله ما باید به یک اتفاق‌نظر راهبردی برسیم و اساس این اتفاق‌نظر؛ پیشنهاداتی است که باید از استان‌ها برسد و در ستاد توسط قسمت طرح و برنامه تجمیع شود تا یک نسخه جامع عرضه شود. آن بخش از برنامه که در ستاد وجود دارد دارای پیش‌نویس‌هایی است منتهی ما باید منتظر باشیم برای عرضه پیشنهاد‌های و در همین نقطه قرار بگیریم و خوب گفتگو و عمیقاً فکر کنیم.

دادمان گفت: اصل این نشست هم مبدأ تفکرات و گفتگوها در مورد این برنامه راهبردی است. ریل‌گذاری جدید حرکت سازمان تبلیغات اسلامی زمانی به لحاظ ساختاری کامل می‌شود که به برنامه ۹۹ مبتنی بر این ایده تحولی و اصلاحات ساختاری و فرآیندی و مهم‌تر از همه این‌ها به برنامه چهارساله سازمان تبلیغات اسلامی برسیم. بخش اول این برنامه که می‌تواند ما را سریع‌تر به سمت میدان و برنامه‌ریزی میدانی برساند؛ مباحثه در مورد برنامه ۹۹ است.
ما باید آرایش جدید بگیریم و برنامه را تدوین کرده و بعد بخش‌های دیگری از این مسیری را طی فرآیندی باهم طی کنیم.

محمدمهدی دادمان خاطرنشان کرد: اگر از مبانی و اصول طرح عبور کنیم؛ رکنی که ارائه‌شده هویت مأموریتی سازمان تبلیغات اسلامی است و آن؛ محصول ساعت‌ها مباحثه مطالعه در اسناد بالادستی، بیانات امام خمینی (ره)، منویات آیت‌الله خامنه‌ای و مطالعات سازمان تبلیغات اسلامی در این مسیر تقریباً چهل‌ساله است که یک تقریر جدید از هویت مأموریتی سازمان تبلیغات اسلامی است.

قائم‌مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: آرام‌آرام باید در این موضوع عمیق فکر کنیم تا نقش خودمان را نسبت به این طرح پیدا کنیم. بخش دیگر این طرح یک مسئله شناسی از امروز زیست‌بوم تبلیغی فرهنگی انقلاب اسلامی است تا زمانی که ما ندانیم این زیست‌بوم چه مسائل و چه توصیفی دارد و تا آن را خوب نشناسیم نمی‌توانیم برنامه‌ریزی برای راهبری آن داشته باشیم. بخش دیگری از این سند که به‌عنوان پایه‌های معماری مطرح‌شده به تعبیری شاید همان اصول و راهبردها است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.