امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۲۴ تعداد بازدید: ۲۰۳
print

وی در این نشست به تشریح روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ١+٥ پرداخت.

ظریف هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم

 وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اظهار داشت: علیرغم تحریم‌ها صنعت هسته‌ای ما پیشرفت کرد و تعداد سانتریفیوژها از ٩ هزار به ٢٠ هزار دستگاه افزایش یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور وزیر خارجه نیوزیلند در نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ٢٢٣١ اشاره کرد.

ظریف با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی که عنوان می‌کنند ما مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بسته‌ایم، یادآور شد: ما هیچ وقت به دنبال سلاح هسته‌ای نبودیم و نیستیم.

وزیر خارجه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گسترش  تروریسم به مناطق مختلف دنیا خاطرنشان کرد: در دنیای جهانی شده نمی‌توان مانع از تبعات تروریسم شد.   

وی همچنین داعش را تهدیدی برای همه منطقه برشمرد.

وزیر خارجه اظهار داشت: ما نیاز به بازاهای با ثبات در جهان داریم.

ظریف با اشاره به کمک‌های مشورتی ایران به عراق برای مبارزه با داعش به بحران سوریه پرداخت و ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که مردم سوریه خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی در ادامه به سوالات حاضران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت اجباری مهاجران غیرقانونی ایرانی از استرالیا تصریح کرد: ما هیچکس را مجبور به بازگشت به ایران نمی‌کنیم مگر مجرمانی که اینترپل آنها را مسترد می‌کند.

وزیر خارجه اضافه کرد: ما هیچ وقت عنوان نمی‌کنیم که نیازمند بهبود حقوق بشر نیستیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.