امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۹/۱۱ تعداد بازدید: ۶۴
print

فرانسه برنامه موشکی ایران با قطعنامه شورای امنیت منطبق نیست

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با ادعای عدم انطباق برنامه دفاع موشکی ایران با قطعنامه شورای امنیت، خواستار همکاری با آمریکا و اروپا برای مقابله با ایران شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه فرانسه، «آگنه روماته اسپاین» (Agnes Romatet-Espagne) سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با شرکت در یک نشست خبری، علیرغم تأکید بر پایبندی پاریس به توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام»، بار دیگر ادعاهای واهی این کشور علیه برنامه دفاع موشکی تهران را تکرار کرد. 

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پرسید: همانطور که رئیس جمهور (امانوئل ماکرون) گفت، توافق هسته ای با ایران لازم است دارای بخش مکملی درباره یک توافق نظام مند پیرامون موشک های بالستیک ایران و نقش این کشور در منطقه باشد. ترکیب توافق مذکور چیست و بر چه مبنایی خواهد بود؟

وی در پاسخ گفت: همان‌طور که دیروز گفتم، فرانسه به اجرای قدرتمندانه توافق وین توسط تمامی طرف‌ها متعهد است.فرانسه به دنبال مذاکره مجدد یا اصلاح این توافق نیست.

«آگنه روماته اسپاین» در ادامه بدون توجه به ماهیت دفاعی برنامه موشکی ایران ادعا کرد: برنامه موشک‌ های بالستیک ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مطابقت نداشته و منطقه را بی ثبات می کند!

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه افزود: (برنامه موشکی ایران) نگرانی‌ است که باید همراه با شرکای اروپایی و آمریکایی‌ مان، مستقل از توافق وین مورد بررسی قرار گیرد. ما امیدواریم، همان‌ طور که رئیس‌ جمهور گفت، شاهد حرکت رو به جلوی رایزنی‌ ها با ایران درباره این موضوع باشیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.